Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Åh vad jag gillar när vi sitter på en restaurang på Malta och har en diskussion med personalen att det är bättre att dom debiterar 10 Euro extra på notan i dricks än att jag cashar det när jag betalar med MC Premium, då får jag ju extra poäng :)

Trots ett flertal kontakter har jag fortfarande inte fått problemet löst,
det senaste samtalet tog ca 15 min och slutliga beskedet, efter konsultationer med någon backstage, var
"jo vi kan se att du tjänat många fler poäng än vad systemet visar, vänta till nästa uppdatering och
och se om det inte blir rätt då om inte återkom¨
Nästa uppdatering bör ju vara den 30/6 så jag ger upp tills vidare

Fick svar idag från Diamondsupporten där de fortfarande beklagade att det inte fungerade att boka Flypremium samt att de haft mycket att göra senaste veckorna och inte kunnat svara.

Skrev tillbaka att problemet var löst för min del tack vare Mastercard och att jag skulle uppskatta en kompensation i form av EB-poäng för att jag fått lägga ner tid och kraft på detta.

Fick en ursäkt med en gång och 2.000 poäng in på kontot:)

Idag kom lite andra poäng in på saldot i sas-appen mina flyg, statuspoäng och korrekt uppräkning stämmer inte. Och flygstats i sas-appen är bara tom 21/5.

Från att initialt inte funkat att boka Fly Premium, (ingen "MC-kampanj" på bokningssidan), så dök MC-kampanjen upp för en dryg vecka sedan och det gick att boka Plus för Go-pris. Gott så.

Men nu när jag ska göra en bokning så har det slutat fungera. Under "Kampanjer" så kan jag aktivera MC-rabatten, men poängsumman justeras inte... :-(

Tålamodet med SAS IT börjar tryta... Det känns inte som ett alternativ just nu att boka via telefon med tanke på trycket i den kanalen.

Från att initialt inte funkat att boka Fly Premium, (ingen "MC-kampanj" på bokningssidan), så dök MC-kampanjen upp för en dryg vecka sedan och det gick att boka Plus för Go-pris. Gott så.

Men nu när jag ska göra en bokning så har det slutat fungera. Under "Kampanjer" så kan jag aktivera MC-rabatten, men poängsumman justeras inte... :-(

Tålamodet med SAS IT börjar tryta... Det känns inte som ett alternativ just nu att boka via telefon med tanke på trycket i den kanalen.
Jag har samma problem, men bara till vissa destinationer.

Är det möjligt att boka en Fly Premium-resa för någon annan utan att jag själv är med? Någon som lyckats?

Hittar endast följande på hemsidan: "Boka bonusresa och njut av fördelarna med en högre serviceklass för både dig och dina medpassagerare".

Är det möjligt att boka en Fly Premium-resa för någon annan utan att jag själv är med? Någon som lyckats?

Hittar endast följande på hemsidan: "Boka bonusresa och njut av fördelarna med en högre serviceklass för både dig och dina medpassagerare".
Ja. Gjorde det för två veckor sedan för min fru och ena dotter. Jag var själv inte med. Resan har också genomförts utan problem.

Toppen