Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Försökt leta men hittar ingen info bara att det är extrapoäng som ingår. Kanske är en dum fråga men räknas Amex värvningspoäng/uppgraderingspoäng till Flypremium?

Fråga ang. FlyPremium. Om man bokar bonusresa för en hel familj reser ju barn för halva poängpriset hos SAS. Tillämpas det även med FlyPremium, dvs. att barnen betalar halva economypriset för en resa i SAS Plus? Eller kombineras dessa principer inte?

Exempel två vuxna och två barn inom Europa i SAS plus:

Ordinarie: 2 x 50k + 2 x 25k = 150k
FlyPremium: 2 x 30k + 2x15k = 90k

Fråga ang. FlyPremium. Om man bokar bonusresa för en hel familj reser ju barn för halva poängpriset hos SAS. Tillämpas det även med FlyPremium, dvs. att barnen betalar halva economypriset för en resa i SAS Plus? Eller kombineras dessa principer inte?

Exempel två vuxna och två barn inom Europa i SAS plus:

Ordinarie: 2 x 50k + 2 x 25k = 150k
FlyPremium: 2 x 30k + 2x15k = 90k
Ja det går bra. Har bara provat med ett barn, men det fick båda rabatterna, så 15k/sträcka i ditt exempel

Ber om ursäkt om denna fråga redan har besvarats men kan man enkelt se vad man har haft för poängintjäning de senaste 12 månaderna? Nyfiken på vilken tier jag skulle hamna på om jag skaffade kortet.

Ber om ursäkt om denna fråga redan har besvarats men kan man enkelt se vad man har haft för poängintjäning de senaste 12 månaderna? Nyfiken på vilken tier jag skulle hamna på om jag skaffade kortet.
Logg in på din profil på SAS.SE, kolla aktiviter. Om du exporterar till Excel kan du enkelt räkna ihop.

Screenshot 2024-09-06 at 19.19.41.png

Jag har förstått att den nya Fly Premium-nivån man får gäller i ett år från det att den uppnås.

Men vad händer om man fortsätter att ha samma höga nivå i ett par månader till innan den faller? Är det fortfarande den ursprungliga 12-månadersperioden som gäller eller förnyas Fly Premium-perioden så länge man befinner sig över respektive nivå?

Om jag har en fått in 200k poäng rullande den 1 januari 2024 och sedan behåller den rullande poängnivån till och med 1 april 2024, går min Fly Premium-nivå ut den 31 december 2024 eller den 30 mars 2025?

Jag har förstått att den nya Fly Premium-nivån man får gäller i ett år från det att den uppnås.

Men vad händer om man fortsätter att ha samma höga nivå i ett par månader till innan den faller? Är det fortfarande den ursprungliga 12-månadersperioden som gäller eller förnyas Fly Premium-perioden så länge man befinner sig över respektive nivå?

Om jag har en fått in 200k poäng rullande den 1 januari 2024 och sedan behåller den rullande poängnivån till och med 1 april 2024, går min Fly Premium-nivå ut den 31 december 2024 eller den 30 mars 2025?
Den förnyas varje månad du ligger över nivån. Så fort du trillar ner under 200k 12 månader bakåt i tiden så börjar 12-månadersperioden, i ditt exempel så går din nivå ut i mars 2025.

Kanske jag är dum men fattar fortfarande inte hur 12 månaderna räknas. ”Senaste”, ja. Är det alltså liksom varje månadskift de kollar om man nått högre intjäning jämfört med tidigare månad 12-rullande bakåt, och om utfallet är högre, uppdateras poängsiffran, men om lägre så behåller man flypremium nivån 12-månader till innan man ramlar.

I mitt exempel är jag intresserad om jag kan nå 200.000 och hur. Just nu har jag 130.000, men kommer november sen - har jag intjänat mindre okt-24 än okt-23(”den bortfallande månaden från rullande 12”), så kommer min poängsiffra gå ner, om jag tjänat in mer i okt-24 än okt-23, så ökar min totalsiffra????

Förvirrad. Jo jag vet min IQ är helt okej men kanske läkemedel hjälper :D

Tänk det som att poängen som räknas mot Flypremium förfaller efter 12 månader. Ditt saldo vid månadsskiftet räknas. Når du 200 000 har du FlyPremium i 12 månader fram. När nästa månad startar förfaller ett antal poäng som är äldre än 12 mån, dvs du åker kanske ner till 180 000. Men du fortsätter tjäna in nya. Når du då 200 000 igen innan nästa månadsskifte har du FlyPremium i 12 månader från det tillfället.
Trillar du under 200 000 en eller flera månader men återvänder till 200 000 senare, har du flypremium i 12 månader från det tillfället.

Toppen