Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

Nu börjar jag bli otålig, matchningsmail, EDB, inskickat i måndags kl 14:05... fortfarande har inget hänt med min Finnair Plus medlemnivå.
Finnair säger att de går igenom ansökan inom två veckor men jag är otålig som sagt när jag läser om 48h timmar för Er andra.
Min bokade resa är en t&r ARN-MIA, MIA-JFK-ARN där transatlantrutterna är med AY.
Jag skrev så här och bifogade printscreen på det virtuella och ett foto på det fysiska EBD kortet:

Namn Efternamn
07xx-xxxxxx
Finnair Plus-medlemsskapsnummer: xxxxxxxxx
Finnair-flygs bokningsreferensnummer: yyyxyy

Troligen får dom fler mails nu när tidsfristen närmar sig. Det kommer nog att ordna sig :) Jag väntar fortfarande...

Skickade in i söndags eftermiddag. Fick svar idag vid 17. Det digitala eurobonus-kortet från appen var inte tillräckligt eftersom det saknar expiration details.

Inte kommit på någon bra lösning riktigt. Provade en print på mina Eurobonus-detaljer från webbläsaren samt en bild på mitt Eurobonus MC Premium med överstruket kortnummer. Får se vad de svarar.

Last edited:
Skickade in i söndags eftermiddag. Fick svar idag vid 17. Det digitala eurobonus-kortet från appen var inte tillräckligt eftersom det saknar expiration details.

Inte kommit på någon bra lösning riktigt. Provade en print på mina Eurobonus-detaljer från webbläsaren samt en bild på mitt Eurobonus MC Premium med överstruket kortnummer. Får se vad de svarar.
Printscreen från SAS appen efter du tryckt på Me och sen tryckt på Eurobonus, där syns både kort och kvalificeringsperiod, redan i Me menyn syns det, mer detaljerat i Eurobonus vyn.

Printscreen från SAS appen efter du tryckt på Me och sen tryckt på Eurobonus, där syns både kort och kvalificeringsperiod, redan i Me menyn syns det, mer detaljerat i Eurobonus vyn.
Jag tog printscreen från hemsidan där de ser hur länge jag är EBD denna period och hur många poäng jag har denna period och de ser att jag har inte så långt kvar till åter kvalificering till EBD

Vilket generöst erbjudande!

Köpt billigaste tänkbara ekonomibiljett under en kampanj, utan bagage, sittplats osv. Extra rabattkod på det.
Matchad till Platinum. Får bagage, sittplats osv via statusmatch. Sen uppgraderad till business på två av tre ben. Väntelista på tredje. Min billigaste businessbiljett någonsin. I klass med awardbiljetter. Ett onewolrd Emerald på det.

Nu är det bara att hoppas att det verkligen blir av. Lite för bra för att vara sant.
Så här långt, tack Finnair! Jag flyger gärna med oneworld nästa år.

Denna metod körde jag på, men hade nog varit smart att inkludera kvalificeringsperiod.

Jag tog printscreen från hemsidan där de ser hur länge jag är EBD denna period och hur många poäng jag har denna period och de ser att jag har inte så långt kvar till åter kvalificering till EBD

Då bör mitt nya försök fungera. Tack!

Detta bör ju räcka till att få till en Statusmatch. Tycker uppenbarligen vore konstigt om inte. Annars får du höra av dig till Finnair

Då var matchningen klar...
Jag har som sagt bokat ARN-MIA-JFK-ARN, med SAS GOT-ARN-GOT över den göteborgska-sportlovsveckan.
Min medresenär blir inte Mrs. GOTBound utan den flygvane men något flygrädde GOTBound Jr.
Tanken är att uppgradera utresan, om det går med vouchers. Detta blir i så falls GOTBound Jr's första long haul i business. Hemresan, den korta från JFK tänker jag mig economy i nödutgångssäte, jag tror dagtid ARN-MIA ger mest för GOTBound Jr.

EDIT: Uppgradering till C gick snabbt, bara någon minut efter jag använt två vouchers på hemsidan fick jag pling i appen att uppgradering gått igenom.

Last edited:
Toppen