Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

samet

Medlem
Jag skänker också mina! Om någon har en resa bokad i ekonomiklass på Finnair-metall inom Europa och vill uppleva lyxen att sitta framför skynket och bli serverad ät- och drickbart vid stolen, samt är någorlunda aktiv på forumet, bör vederbörande höra av sig till mig snarast!

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

Har du alla fyra kvar? Då kan du växla dem mot en longhaul.
 

Jonas F

Medlem
Jag blandade ihop datumen så jag lyckades få mina uppgraderingsvouchers utgångna (tänkte de skulle vara giltiga samma datum som statusen). Det var ju slöseri. Speciellt nu när jag bokade en resa från London till Stockholm via Helsingfors.

Men jag tycker ändå vi lyckades utnyttja erbjudandet hyfsat. En tidigare resa från London lyckades vi få uppgraderad till business på en A350. Tyvärr med de äldre stolarna så ingen lycka att testa de nya. (Den resa vi bokat denna gång är med en A321 så även om vi skulle bli uppgraderade där är väl inte upplevelsen lika festlig). Ett par besök i Cathay Pacific First-loungen på Heathrow har vi hunnit med. Och jag har blivit erbjuden riktig champagne på en ATR mellan Arlanda och Helsingfors. Och flera blåbärsjuice har det blivit. Resan till Bangkok jag bokade som statusmatchning fick ombokas flera gånger och tillslut så gick den inte ens direkt från Arlanda längre utan det blev ett stopp i Helsingfors på vägen dit och hem. Upplevelsen ombord var av en solid business class-produkt. God fisk! Skulle varit roligt att testa de nya stolarna även där men tyvärr fick vi även där hålla tillgodo med de äldre.

Tyvärr har Platinum-loungen på Vanda varit stängd varje gång vi varit där. Det känns generellt lite dystert att gå där genom den tomma nya terminaldelen i Helsingfors. Vi får se hur framtiden ser ut där. Det är i alla fall en så mycket trevligare upplevelse att ankomma där än att ankomma till Arlanda från en långdistansflygning.

Tack för det här erbjudandet Finnair! Oneworld är inte så dumt det inte!

Lite blandade bilder:

cathay.jpeg
Cathay Pacific First Class lounge i London. En favorit!

fisk.jpeg
God fisk mellan Helsingfors och Bangkok.

blåbär.jpeg
Flera blåbärsjuice har det blivit.

lounge.jpeg
När inte Platinum-loungen är öppen får man hålla tillgodo med business-loungen. Helt ok den med men trist att man inte hann få komma in i Platinum-delen.

tomlounge.jpeg
I princip stendött i loungen i Helsingfors när vi kom dit. Skönt men tråkigt.
 

Skogi

Medlem
Ska fira tjejens födelsedag i London (Hon vill se Big Ben, och jag Cathay First), är det värt omvägen via Helsingfors för Platinum Wing?

Vår statusmatch går ut vid årsskiftet, och det blir tveksamt på om man kommer att kvalificera för Finnair Platnium igen inom en snar framtid, alternativet är direktflyg med SAS från ARN.
 

GOTBound

Medlem
Ska fira tjejens födelsedag i London (Hon vill se Big Ben, och jag Cathay First), är det värt omvägen via Helsingfors för Platinum Wing?

Vår statusmatch går ut vid årsskiftet, och det blir tveksamt på om man kommer att kvalificera för Finnair Platnium igen inom en snar framtid, alternativet är direktflyg med SAS från ARN.
Platinum Wing är en väldigt trevlig lounge, med möjlighet till bastubad. Har ni tid över för omvägen så varför inte.

Bastu, champagne, bemannad bar och renburgare vs. papptallrikar, plastglas, pastasallad och mediokert dryckesutbud… ja det hade avgjort för mig när det rör sig om ett firande dessutom.
F983EEDF-6609-4CCD-81C1-C0E1F9ED5D55.jpeg
 

FF#1

Medlem
Ska fira tjejens födelsedag i London (Hon vill se Big Ben, och jag Cathay First), är det värt omvägen via Helsingfors för Platinum Wing?

Vår statusmatch går ut vid årsskiftet, och det blir tveksamt på om man kommer att kvalificera för Finnair Platnium igen inom en snar framtid, alternativet är direktflyg med SAS från ARN.
Men Skogi då... att tala om omväg när det gäller en sån resa... har inte varit där men kompisen och hans tjej har "klippkort" på den rutten och de verkar sjukt nöjda med Platinum wing så kör på den. :)
 

Skogi

Medlem
Platinum Wing är en väldigt trevlig lounge, med möjlighet till bastubad. Har ni tid över för omvägen så varför inte.

Bastu, champagne, bemannad bar och renburgare vs. papptallrikar, plastglas, pastasallad och mediokert dryckesutbud… ja det hade avgjort för mig när det rör sig om ett firande dessutom.
Visa bifogad bild 134836
Men Skogi då... att tala om omväg när det gäller en sån resa... har inte varit där men kompisen och hans tjej har "klippkort" på den rutten och de verkar sjukt nöjda med Platinum wing så kör på den. :)

Det ser onekligen väldigt trevligt ut, ser framför mig svärföräldrarnas miner när jag presenterar resrutten. :oops:
 
Toppen