Jag vet att jag ibland blir lite konspiratoriskt lagd. Men de uttrycker sig luddigt för att kunna vara flexibla. Bland annat för att de säkert inte kommer att släppa 2+2+4 (C, PE, Eco) biljetter på samtliga flygningar, utan anpassar sig till hur marknaden ser ut. Om de förväntar sig kunna sälja alla C-biljetter på en high yield-sträcka som HKG så kommer de istället släppa 0+2+6 biljetter, eller kanske till och med 0+0+8 biljetter.
Dessutom kommer ingen kunna dubbelkolla om de släpper så många biljetter på en attraktiv sträcka. De har inte heller nämnt något om prissättningen på dessa biljetter.
40000Hur många Avios kommer jag ha om jag har 60 k finnair poäng? Fattar inte 3:2?![]()
Hur får du Finnair-poäng på Amex Gold? Nån växling du gör då eller?Jag som precis har ansökt om ett American Express Gold-kort för att samla Finnair-poäng
Vad borde man fixa för kreditkort nu för att kunna samla Avios? Finns det nått bra?
Man kan byta Amexpoäng till Finnair Plus-poäng. Ration är 20:1, så ingen höjdare.Hur får du Finnair-poäng på Amex Gold? Nån växling du gör då eller?
Jag hoppas på att det lanseras ett nytt kort för Sverige, med Avios-intjäning. (Det har funnits tidigare)
Snyggt, alltså klar förbättring gällande tillgång till platser. Äntligen!