lillemannen
Medlem
|
Last edited:
|
Är kanske mest rättvist om man får efter spend, ju högre upp i statustrappan man är. Vi får se. Gäller nu att klara av att ha platinum så man har detta klart innan man går över till spend.Hmm, väldigt intressanta nyheter! Lite surt med spend-baserad intjäning, tror inte det kommer vara populärt. Får se hur förmånlig/oförmånlig intjäningen blir framöver, men intressant att man hos partners fortsätter med klass/miles.
De verkar som tur ha korrigerat texten online till "kortdistansflyg (flyg inom Europa) som trafikeras med Airbus A319-, A320- och A321-flygplan."Blir spännande att se! Lite halv-OT så gillade jag försvenskningen av narrow-body:
”Som en ny förmån kommer alla Finnair Plus-medlemmar att få en kostnadsfri internetanslutning för meddelanden på våra flyg inom Europa som trafikeras av Airbus-flygplan med smal kropp. ”
Vi får väl se hur det implementeras, men är svagt positivt för mig personligen att detta blir bättre än nuvarande eländiga situation i alla fall. För de första är ju Premium Eco och BC biljetterna med start i HKG otroligt dyra, så om jag väl köper en sån, bör jag få bättre utväxling i termer av Avios än med nuvarande kilometer-multiplikator, men det återstår ju somsagt att se.
Vad gäller tillgång till bonusplatser så låter 8 per flight (tänker 2 BC, 2 PE, 4 Eco eller liknande) som en otrolig förbättring mot nuläget där noll platser finns på flighter mellan HEL och HKG. Man sitter bara med en eländig waitlista som clearas 37h innan flighten avgår. Enda sättet jag kan se att detta blir fiasko på är att dom släpper 8 Eco säten och PE och BC är fortsatt nollat, men det verkar ju otroligt.