Andreas Eriksson
Medlem
Jag antar att du skriver det för diskussionens skull utan seriöst tänkande.
Inget vettigt flygbolag ändrar passagerarens bokning utan giltigt skäl.
Qatars sätt att hantera denna mistake fare är inte det bästa men som Senator och m10 skrev, ingen vanlig konsument har bokat en resa mellan Bangkok-Hanoi via Doha av misstag. De som bokade visste om risken.
Som någon skrev, Mistake fare är som en lotteri. Ibland vinner man, ibland (eller i de flesta fall) förlorar man. Men man blir inte arg på lotto varje gång man förlorar väl?
Ja, precis.
Nej, inget vettigt bolag ändrar men i princip skulle man kunna göra det för att tjäna in pengar.
Man skulle ju dock förlora kunder i rasande fart.
Jag är varken bitter eller arg. Tycker bara Qatar hanterar detta lite väl konstigt. Speciellt när man inte verkar meddela folk om ändringarna. Bara det som jag stör mig på.
Därmed tycker jag vi sätter punkt så länge så får vi se vad som händer i framtiden!
Verkar som det ska ta 4-6 veckor för att få pengarna tillbaka (uppgifter från medlem på ft.)