The Sage
Medlem
Fortsätter i denna tråd istället för att skapa en ny...
Bröllopsresa till USA i juni i år, flyger med Air Canada, bagaget försenat tre dygn. AC-agenten på MIA säger att de i princip täcker alla våra rimliga utlägg. Senare kontakter under resan med ACs servicecenter (i Indien att döma av uttalet) var att max 50 USD per person och dag medgavs.
Väl hemma erhåller vi ersättning från hemförsäkringen (schablon) och även full ersättning av amex efter viss korrespondens och inskickade kvitton på allt.
Skickade även kvitton till AC (hade ytterligare utlägg som inte täckts av Amexet) i blrjan av juni. Fick för några dagar sedan beskedet att nejdå, inget brev har minsann anlänt, och vad var nu mitt PIR-nummer igen? Efter att ha försett dem med detta får jag följande svar: "From your Baggage File reference number I can see your travel insurance has contacted us to claim the amount they have paid you. I hope you can understand, as we have settled the claim with your travel insurance, we are not able to settle your claim too. "
Är det såhär det funkar?Vad är det som gäller i denna situation och vad kan jag göra? Hade alltså kvitton på utlägg men de är alltså förlorade i postgången (påstår iaf AC). Nån som varit med om liknande? Grymt tacksam för all hjälp, är mest arg för all tid jag lagt ner och på AC för usel service...
Bröllopsresa till USA i juni i år, flyger med Air Canada, bagaget försenat tre dygn. AC-agenten på MIA säger att de i princip täcker alla våra rimliga utlägg. Senare kontakter under resan med ACs servicecenter (i Indien att döma av uttalet) var att max 50 USD per person och dag medgavs.
Väl hemma erhåller vi ersättning från hemförsäkringen (schablon) och även full ersättning av amex efter viss korrespondens och inskickade kvitton på allt.
Skickade även kvitton till AC (hade ytterligare utlägg som inte täckts av Amexet) i blrjan av juni. Fick för några dagar sedan beskedet att nejdå, inget brev har minsann anlänt, och vad var nu mitt PIR-nummer igen? Efter att ha försett dem med detta får jag följande svar: "From your Baggage File reference number I can see your travel insurance has contacted us to claim the amount they have paid you. I hope you can understand, as we have settled the claim with your travel insurance, we are not able to settle your claim too. "
Är det såhär det funkar?Vad är det som gäller i denna situation och vad kan jag göra? Hade alltså kvitton på utlägg men de är alltså förlorade i postgången (påstår iaf AC). Nån som varit med om liknande? Grymt tacksam för all hjälp, är mest arg för all tid jag lagt ner och på AC för usel service...