Toronto, och nej, men eftersom detta systemet uppenbarligen inte är fail-safe så borde det utgå nån annan form av ersättning. Och varför ska det beror på om man köpt saker eller inte, varför kan dom bara inte betala ut ett kontantbelopp, de har ju satt en tak för hur mycket kläder de är villiga att betala för.
När British Airways slarvade bort min väska i Beijing, fick jag ett MasterCard World Cash kort som var laddat med 150 GBP.
Jag kunde ta ut kontanter från bankomat eller använda kortet direkt på affären om de tog emot MasterCard.
Sedan vid claim drog de bort 150 GBP från min kravlista och betalade resterande summan.
Jo, jag vet. Men jag tycker det är märkligt ändå.
Tänk om samma sak hade gällt vid försening. Om du inte kan visa upp kvitto på kostnader får du ingen kompensation.
Ja, så var det ju för mig i Istanbul när Turkish Airlines flight var försenad.
Jag var i CIP loungen så hade jag ingen nöd så köpte jag ingenting.
Hade jag gått ut från loungen och ätit på restaurang hade försäkringsbolaget betalat för notan.