Senaste nytt

Försäkring hyrbil (självriskeliminering)

Jag uppgraderade till Elite här för ett tag sen och ska hyra bil i jobbet och tänkte bespara självriskelimineringen för jag antar jag inte behöver då jag betalar allt med Amex eller hur?

Jag uppgraderade till Elite här för ett tag sen och ska hyra bil i jobbet och tänkte bespara självriskelimineringen för jag antar jag inte behöver då jag betalar allt med Amex eller hur?
Nja, osäker om försäkringen täcker tjänsteresa. Kolla villkoren noga. Skulle tipsa att den inte gäller annat än privatresor eller egen firma.

Nja, osäker om försäkringen täcker tjänsteresa. Kolla villkoren noga. Skulle tipsa att den inte gäller annat än privatresor eller egen firma.
Står inget i villkoren om att försäkringen inte gäller tjänsteresor. Skulle tycka det vore konstigt om det inte skulle gälla då många använder korten till just tjänsteresor.

Så länge man betalar 75% av resan med sitt AMEX så gäller försäkringen (såvida ingen hittar något annat). Dvs boka inget genom företagsportaler eller liknande om det inte är kortet som används för betalning.

Tack! "Helförsäkring (Collision/Damage Waiver CDW + Theft Protection TP eller Loss/Damage Waiver LDW) ersätter skador på hyrbilen och stöld av den. I Europa och USA ingår helförsäkringen. För USA-bokningar ges ibland lite oklara besked." Gillar lite oklara besked. Ska kolla direkt med Hertz!
Med just Hertz skulle jag kolla kontraktet noga vid upphämtning så att de inte lagt på ovan kostnader. Standard i US verkar vara att det inte ingår och vid mina tre senaste hyror med Hertz har de lagt på ovan trots att det var inkluderat i priset. Vid en av hyrorna upptäckte jag det inte på plats och Hertz kundtjänst är värdelösa så det krävdes chargeback via Amex för att få det korrigerat.

• Gilla
Reactions: hco
Med just Hertz skulle jag kolla kontraktet noga vid upphämtning så att de inte lagt på ovan kostnader. Standard i US verkar vara att det inte ingår och vid mina tre senaste hyror med Hertz har de lagt på ovan trots att det var inkluderat i priset. Vid en av hyrorna upptäckte jag det inte på plats och Hertz kundtjänst är värdelösa så det krävdes chargeback via Amex för att få det korrigerat.
Tack för heads up!

Tack för heads up!
Vet inte var du ska hämta bilen men förra gången (apr 2024) på LAX hämtade jag bilen från gold området och då först vid utfarten får man kontrakten, och då noterade jag att försäkringarna las på. Människan i båsen kunde inte göra mycket bara erbjöd att ta bort dem. jag tänkte att det var nog en dålig idé att köra utan försäkringar... I bekräftelsemejlet var det tydligt att försäkring ingick så bestämde mig att krångla vid returen.

Det fanns ett kontor i returområdet där agenten justerade priset enligt mejlet efter lite knappande i datorn.
Andra alternativ är chargeback såklart eller redan vid upphämtning fixa det men som sagt jag träffade ingen innan utfarten

Toppen