Nja, osäker om försäkringen täcker tjänsteresa. Kolla villkoren noga. Skulle tipsa att den inte gäller annat än privatresor eller egen firma.Jag uppgraderade till Elite här för ett tag sen och ska hyra bil i jobbet och tänkte bespara självriskelimineringen för jag antar jag inte behöver då jag betalar allt med Amex eller hur?
Står inget i villkoren om att försäkringen inte gäller tjänsteresor. Skulle tycka det vore konstigt om det inte skulle gälla då många använder korten till just tjänsteresor.Nja, osäker om försäkringen täcker tjänsteresa. Kolla villkoren noga. Skulle tipsa att den inte gäller annat än privatresor eller egen firma.
Du har vad du behöver https://msverige.se/resa-med-bil/hyra-bil-utomlands/LDW (SJÄLVRISKELIMINERING/REDUCERING) och LIS (LIABILITY INSURANCE SUPPLEMENT ) ingår.
Tack! "Helförsäkring (Collision/Damage Waiver CDW + Theft Protection TP eller Loss/Damage Waiver LDW) ersätter skador på hyrbilen och stöld av den. I Europa och USA ingår helförsäkringen. För USA-bokningar ges ibland lite oklara besked." Gillar lite oklara besked. Ska kolla direkt med Hertz!Du har vad du behöver https://msverige.se/resa-med-bil/hyra-bil-utomlands/
Med just Hertz skulle jag kolla kontraktet noga vid upphämtning så att de inte lagt på ovan kostnader. Standard i US verkar vara att det inte ingår och vid mina tre senaste hyror med Hertz har de lagt på ovan trots att det var inkluderat i priset. Vid en av hyrorna upptäckte jag det inte på plats och Hertz kundtjänst är värdelösa så det krävdes chargeback via Amex för att få det korrigerat.Tack! "Helförsäkring (Collision/Damage Waiver CDW + Theft Protection TP eller Loss/Damage Waiver LDW) ersätter skador på hyrbilen och stöld av den. I Europa och USA ingår helförsäkringen. För USA-bokningar ges ibland lite oklara besked." Gillar lite oklara besked. Ska kolla direkt med Hertz!
Tack för heads up!Med just Hertz skulle jag kolla kontraktet noga vid upphämtning så att de inte lagt på ovan kostnader. Standard i US verkar vara att det inte ingår och vid mina tre senaste hyror med Hertz har de lagt på ovan trots att det var inkluderat i priset. Vid en av hyrorna upptäckte jag det inte på plats och Hertz kundtjänst är värdelösa så det krävdes chargeback via Amex för att få det korrigerat.
Vet inte var du ska hämta bilen men förra gången (apr 2024) på LAX hämtade jag bilen från gold området och då först vid utfarten får man kontrakten, och då noterade jag att försäkringarna las på. Människan i båsen kunde inte göra mycket bara erbjöd att ta bort dem. jag tänkte att det var nog en dålig idé att köra utan försäkringar... I bekräftelsemejlet var det tydligt att försäkring ingick så bestämde mig att krångla vid returen.Tack för heads up!