Senaste nytt

Försäkring hyrbil (självriskeliminering)

plover

Medlem
Tack - det skall nog vara i ordning då, hemförsäkringen gäller sedan UD avrådan togs bort, och har betalat både resa, hotell och hyrbil på kortet.
 

pswe

Medlem
Questor vill att jag förnyar snart.
Har lyckligtvis inte behövt testa tjänsten skarpt under året.
Någon som gjort en claim och kan dela erfarenheter?
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
På samma tema som @pswe s fråga: min försäkring hos Worldwide (worldwideinsure.com) har nyss gått ut. Jag har inte gjort någon claim under året, någon annan med erfarenheter?

Offert (nu utgången iofs, gällde i en vecka) på förnyad "Annual Deluxe, worldwide incl. home country" för två förare (undertecknad och frugan) landade på GBP 87.
 

Kaik

Medlem
Questor vill att jag förnyar snart.
Har lyckligtvis inte behövt testa tjänsten skarpt under året.
Någon som gjort en claim och kan dela erfarenheter?
Har haft ett claim med dom. Snabbt hantering, men dom vill har även har Reparaturbevis från verkstaden
 

Kaik

Medlem
Och du fick fram ett sådant från uthyraren eller hur löstes det? Hyra i Sverige eller?
Hyrde i min hemstad och fick ett stenskott. Verkstaden har bytt ut hela vindrutan, och jag fick en skärmbild av en lista över alla kostnader. Men jag tror (!) ett alternativ kan vara att skicka in damage matrixen från kontraktet
 

hco

Medlem
På samma tema som @pswe s fråga: min försäkring hos Worldwide (worldwideinsure.com) har nyss gått ut. Jag har inte gjort någon claim under året, någon annan med erfarenheter?

Offert (nu utgången iofs, gällde i en vecka) på förnyad "Annual Deluxe, worldwide incl. home country" för två förare (undertecknad och frugan) landade på GBP 87.

Hade en hyra så förnyade med Worldwide. Fortfarande GBP 87 för samma som ovan.
 

SK4628

Medlem
Är det någon som sitter på uppdaterad information om försäkring för självriskeliminering för bilpool på hemmaplan? De tre bolag som rekommenderats tidigare i tråden (Questor, iCarhireInsurance eller I4CH) verkar inte längre sälja försäkringar till svenska kunder om jag förstår deras hemsidor korrekt!
 
Toppen