Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Trooper

Medlem
Någon som vet hur Radisson värderar en dollar gällande poängintjäningen? Kör man exempelvis med aktuell kurs usd/sek vid betalningen eller har man en "egen" dollarkurs?
 

Gin93

Ny medlem
Har en fråga gällande Radisson appen. " Radisson Rewards-preferenser"

Som Premium och VIP medlem får man välja mellan "rabattökning PÅ - upp till 20% rabatt" eller " Rabattökning AV - för mer poäng per dollar"

Vad är mest fördelaktigt? Vad är det ni väljer för inställninga av dessa två?
 

mha321

Medlem
Har en fråga gällande Radisson appen. " Radisson Rewards-preferenser"

Som Premium och VIP medlem får man välja mellan "rabattökning PÅ - upp till 20% rabatt" eller " Rabattökning AV - för mer poäng per dollar"

Vad är mest fördelaktigt? Vad är det ni väljer för inställninga av dessa två?
Känns som en typisk "bokar för egna pengar" eller "bokar för andras pengar" inställning.

Med tanke på det dåliga och oförutsägbara värdet av Radisson poäng numera väljer jag rabatten. Då vet man vad man får. Mitt förtroende för att de inte förstör värdet en gång till mellan intjäning och framtida spend är noll.
 

FF#1

Medlem
Har en fråga gällande Radisson appen. " Radisson Rewards-preferenser"

Som Premium och VIP medlem får man välja mellan "rabattökning PÅ - upp till 20% rabatt" eller " Rabattökning AV - för mer poäng per dollar"

Vad är mest fördelaktigt? Vad är det ni väljer för inställninga av dessa två?

jag har tyvärr inte den funktionen, försökt skriva til deras kundtjänst men inget svar. Istället för den knappen har jag en som säger flygmill.
Har ett drygt 20 år gammalt konto så jag gissar att det är nått knas med min profil
Några tips på vad man ska ta sig till?
 

Erik M

Medlem
Känns som en typisk "bokar för egna pengar" eller "bokar för andras pengar" inställning.

Med tanke på det dåliga och oförutsägbara värdet av Radisson poäng numera väljer jag rabatten. Då vet man vad man får. Mitt förtroende för att de inte förstör värdet en gång till mellan intjäning och framtida spend är noll.
Precis! Jag bokar för andras pengar. Väljer att inte boosta rabatten.
Hoppas på uppgradering till ett extra bra rum nån gång som jag kan lista som favorit, ska bli kul att se om det isåfall händer oftare.
 

pswe

Medlem
Precis! Jag bokar för andras pengar. Väljer att inte boosta rabatten.
Hoppas på uppgradering till ett extra bra rum nån gång som jag kan lista som favorit, ska bli kul att se om det isåfall händer oftare.
Hoppas inte för mycket. Helt okänt för de hotell jag provat på…
Jag hoppas istället att någon förbarmar sig och köper den europeiska delen av kedjan från komministkina så snart det bara går.
 

Gin93

Ny medlem
Känns som en typisk "bokar för egna pengar" eller "bokar för andras pengar" inställning.

Med tanke på det dåliga och oförutsägbara värdet av Radisson poäng numera väljer jag rabatten. Då vet man vad man får. Mitt förtroende för att de inte förstör värdet en gång till mellan intjäning och framtida spend är noll.
Vad skulle du säga om Hilton Honors? Extra 1000 poäng bonus points per stay eller alternativet där man får daily food & beverage credit och även complimentary continental breakfast?
 
Vilka hotell ger mest värde för poängen? Verkar ju skilja sig åt vad poängen är värda beroende på hotell. Gjorde en testbokning där jag räknade ut poängens värde vid cash + points till 0,02 öre per poäng...
 

M.K

Medlem
Due to the integration of Radisson Rewards Americas with Choice Privileges Loyalty program from 18 July 2023 onwards, the tier match and transfer of points functionality between programs will no longer be available

Mail nyss. Jag hoppas alla som ville hann växla innan.
 

mha321

Medlem
Due to the integration of Radisson Rewards Americas with Choice Privileges Loyalty program from 18 July 2023 onwards, the tier match and transfer of points functionality between programs will no longer be available

Mail nyss. Jag hoppas alla som ville hann växla innan.
Som tur var hade jag inga poäng kvar där. De har fortfarande inte lyckats lösa access till Choice kontot för mig, trots telefonkö till amerikanska nummer. Statusen får det bli att skita i, och choice att undvika. Tur det finns andra kedjor..
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen