Tycker att SAS borde ta bort möjligheten att avboka PLUS biljetter gratis, om man vill förbättra yielden. American Airlines körde med något liknande system där man kunde få en flexibel biljett mot ett litet tillägg, men det gick åt skogen ganska fort.
Jag tycker snarare att det nästan är lite för generöst att sälja en helt återbetalningsbar biljett för någon hundralapp mer än GO. Mer rimligt känns det om man gör samma indelning som på long haul dvs "saver", "flex" och "full flex", där de billigaste PLUS biljetterna återbetalas mot en avgift. Det borde exempelvis agera som incitament för folk att betala mer för en biljett med bättre flexibilitet. Biljettändringar bör fortsatt vara kostnadsfria inom samma bokningsklass.Min första reaktion var negativ. Varför skulle man då boka plus? Kanske jag tänker snävt då jag reser mest inom Norden och min enda orsak att boka plus är behov av flexibilitet. Eller tänker du dig typ GO non-flex, Plus non-flex, GO flex och Plus flex i prismässigt stigande ordning? Fanns det inte i något skede något sådant?
Varför skall flex finnas? Tjänar bolagen bra på detta? Boka betala, stå dit kast eller?
Jag tycker snarare att det nästan är lite för generöst att sälja en helt återbetalningsbar biljett för någon hundralapp mer än GO. Mer rimligt känns det om man gör samma indelning som på long haul dvs "saver", "flex" och "full flex", där de billigaste PLUS biljetterna återbetalas mot en avgift. Det borde exempelvis agera som incitament för folk att betala mer för en biljett med bättre flexibilitet. Biljettändringar bör fortsatt vara kostnadsfria inom samma bokningsklass.
I retning af "Go / Plus Saver / Plus Flex" indenfor Europa? Lyder faktisk ikke helt urimeligt..Tycker att SAS borde ta bort möjligheten att avboka PLUS biljetter gratis, om man vill förbättra yielden. American Airlines körde med något liknande system där man kunde få en flexibel biljett mot ett litet tillägg, men det gick åt skogen ganska fort.