Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Jag har precis bokat en SAS flygning for i Januari, MAN-HEL i Plus. Den ena vagen kostade biljetten £260 och den andra £110. Dom till min forvaning att bada vagarna hamnade i bokningsklasser som ger minsta antal poang. Hur mycket kostar de klasserna som ger fullt antal poang i jamforelse? £260 ar ett dyrare pris an vad jag betalar nar jag aker BA i Club Europe, hur kan SAS pasta att detta skulle vara en "billig" biljett och ge mindre poang? Uselt!

Tyvärr kommer de nya reglerna medföra denna typ av irritationsmoment. Det är ju en av de saker som varit perfekt med dagens system - man behöver inte oroa sig. Det är enkelt och lättbegripligt och baseras på kabinklassen. Men visst har du samma dumhet idag om du jämför en biljett bokad i A-klass som kanske kostar en femtedel av en biljett bokad i E, men ger dubbelt så mycket poäng...

Rösta med plånboken och flyg BA istället...
Jag hade nagra resor i November/December jag behovde flex pa sa darav SAS - nu har jag bara 2 resor till EBG for ett ar till. Efter att dom ar gjorda sa blir det BA igen, enda anledningen att boka SAS ar flexen pa Plus biljetterna till oftast "hyfsat" pris.

Jag antar att SAS Plus fortfarande är ganska rejält mycket billigare än BA om du skall ha en fullt flexibel biljett?
Jag har inte full koll pa priserna men varje gang jag behover flex pa biljetten sa blir det SAS, det ar nagot som SAS gjort bra. Darfor misstanker jag att snart kommer det ett nytt enhancement med en ny SAS Plus Flex biljett som ar dubbelt sa dyr och flexen pa "billig" plus forsvinner.

Jag har inte full koll pa priserna men varje gang jag behover flex pa biljetten sa blir det SAS, det ar nagot som SAS gjort bra. Darfor misstanker jag att snart kommer det ett nytt enhancement med en ny SAS Plus Flex biljett som ar dubbelt sa dyr och flexen pa "billig" plus forsvinner.

Gör man det så är det dags att sälja sina SAS-aktier! Den enda kundkategori som vill betala extra för en SAS Plus inom Europa som inte är flexibel är "semesterresenär som vill resa med stil och flärd". Denna grupp är synnerligen liten, och de som väljer SAS före andra bolag är inte många...

Toppen