Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

När jag nu bokar inför 2015 så blir det SAS Go, istället för som tidigare SAS Plus. Med kraftigt försämrad intjäning ser jag inte längre vitsen med Plus, när jag redan har förmånerna med EBG.
Enda anledningen att boka med SAS i Plus ar att biljetten ar att biljetten ar fullt aterbetalningsbar. Servicen i Plus ar inget att tala om, och ett par flaskor vin kan lika enkelt kopas i Go - dar servicen ofta ar battre....

Enda anledningen att boka med SAS i Plus ar att biljetten ar att biljetten ar fullt aterbetalningsbar. Servicen i Plus ar inget att tala om, och ett par flaskor vin kan lika enkelt kopas i Go - dar servicen ofta ar battre....
Jag flyger oftast samma sträckor. Go är ombokningsbar mot avgift, Plus är såpass mycket dyrare att det är värt att vaska en Go-biljett om jag mot förmodan inte ska åka samma sträcka igen. Vinflaskorna får jag redan i loungen som EBG :)

Jag flyger oftast samma sträckor. Go är ombokningsbar mot avgift, Plus är såpass mycket dyrare att det är värt att vaska en Go-biljett om jag mot förmodan inte ska åka samma sträcka igen. Vinflaskorna får jag redan i loungen som EBG :)
Ja men for att fa EBG sa maste man ju samla poang, i nya GO tar det lang tid. Jag har inte rest mycket med SAS detta insamlingsar och forsoker darfor maxa mina poang varje resa. MAN-ARN-HEL har varit ganska bra (7500 EB poang per resa), nu ar den lite samre men inte markant samre (ca 5600 poang tror jag). Utan fast track och lounge skulle jag aldrig aka SAS, nu kommer jag samla ihop for ett till ar som EBG men risken ar stor att det ar sista aret.

Gör man det så är det dags att sälja sina SAS-aktier! Den enda kundkategori som vill betala extra för en SAS Plus inom Europa som inte är flexibel är "semesterresenär som vill resa med stil och flärd". Denna grupp är synnerligen liten, och de som väljer SAS före andra bolag är inte många...

Lägg till resenär som reser med barn som riskerar att bli sjuka kvällen innan avresa.

Skärmdump
image.jpg

Man får nästan skriva ut tabellen och rama in den och ha som ett minne över den tid som försvunnit ;)
Jag är fortfarande tacksam för dagens intjäningstabell och för den som gäller från 2015-JAN-01, i jämförelse med den tiden Jørgen Lindegaard var SAS VD.
SAS dåtidens LCC försök, SAS Snowflake flygningar gav inga poäng i början. Sedan ändrade de så att den gav 25% poäng i alla fall.
SAS´ snowflake - FlyerTalk Forums
Snowflake now possible to buy on SAS Classic - FlyerTalk Forums

800px-SAS_snowflake.JPG

(Foto: Wikipedia)

Toppen