Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Tycker att SAS borde ta bort möjligheten att avboka PLUS biljetter gratis, om man vill förbättra yielden. American Airlines körde med något liknande system där man kunde få en flexibel biljett mot ett litet tillägg, men det gick åt skogen ganska fort.

Tycker att SAS borde ta bort möjligheten att avboka PLUS biljetter gratis, om man vill förbättra yielden. American Airlines körde med något liknande system där man kunde få en flexibel biljett mot ett litet tillägg, men det gick åt skogen ganska fort.

Min första reaktion var negativ. Varför skulle man då boka plus? Kanske jag tänker snävt då jag reser mest inom Norden och min enda orsak att boka plus är behov av flexibilitet. Eller tänker du dig typ GO non-flex, Plus non-flex, GO flex och Plus flex i prismässigt stigande ordning? Fanns det inte i något skede något sådant?

Är det inte delvis så på Interkontinental-linjerna? Det är väldigt generöst av SAS att erbjuda kostnadsfri avbokning i de billigaste PLUS-biljetterna. Man skulle kunna säga att man kan boka om motsvarande biljettens värde men inte ge tillbaka pengarna. Fast det klarar väl inte deras IT-system av...

@Jonas C: AA har ju i praktiken förstört chansen att kunna sälja flexibla biljetter eftersom var och varenda person får stå stand by på flygen eller avboka inrikesflygen och få voucher för motsvarande belopp. Något som leder till otaliga frågor/klagomål på FlyerTalk varför de europeiska bolagen inte tillåter samma sak...

Min första reaktion var negativ. Varför skulle man då boka plus? Kanske jag tänker snävt då jag reser mest inom Norden och min enda orsak att boka plus är behov av flexibilitet. Eller tänker du dig typ GO non-flex, Plus non-flex, GO flex och Plus flex i prismässigt stigande ordning? Fanns det inte i något skede något sådant?
Jag tycker snarare att det nästan är lite för generöst att sälja en helt återbetalningsbar biljett för någon hundralapp mer än GO. Mer rimligt känns det om man gör samma indelning som på long haul dvs "saver", "flex" och "full flex", där de billigaste PLUS biljetterna återbetalas mot en avgift. Det borde exempelvis agera som incitament för folk att betala mer för en biljett med bättre flexibilitet. Biljettändringar bör fortsatt vara kostnadsfria inom samma bokningsklass.

Jag tycker snarare att det nästan är lite för generöst att sälja en helt återbetalningsbar biljett för någon hundralapp mer än GO. Mer rimligt känns det om man gör samma indelning som på long haul dvs "saver", "flex" och "full flex", där de billigaste PLUS biljetterna återbetalas mot en avgift. Det borde exempelvis agera som incitament för folk att betala mer för en biljett med bättre flexibilitet. Biljettändringar bör fortsatt vara kostnadsfria inom samma bokningsklass.

Nja, vad blir då kvar inom Europa på "Plus saver"? Det här är en biljett som är mycket inriktad mot affärsresenärer och det är flexibiliteten man betalar för. Marknaden för privatresenärer på Plus torde vara högst begränsad.

I retning af "Go / Plus Saver / Plus Flex" indenfor Europa? Lyder faktisk ikke helt urimeligt..

Okej, precis spenderat en dryg timme att läsa igenom denna tråd, jag ville inte ställa min första fråga i forumet utan att ta reda på om den redan besvarats. Men den har ställts flera gånger i denna tråd, men inget svar har getts.

Jag, precis som flera andra här, har en EBS kvalificeringsperiod som går ut sista januari -15. Räcker det då med 45000 p för att nå EBG, eller måste jag uppnå den gamla (nuvarande) gränsen om 50000p?

Jag har en MR inbokad till Spanien i januari (bokad innan 27 nov) värd 6000 p som jag inte behöver om gränsen enbart är 45000 p... Please :D

Toppen