För 3 år sedan flög jag med SAS max ett par gånger per år. När Eurobonusprogrammet gjordes om började jag samla poäng på allvar och blev trogen SAS kund och har gjort ca 40-60 flighter per år med SAS. Många av flighterna har varit i Plus och/eller till/från Spanien eller London. Det har gett mig ett Diamantkort och gjort mig till en väldigt trogen kund. Jag har kunnat motivera ett högre pris med att "jag får iaf poäng". De senaste månaderna har jag sett en väldigt tråkig trend där SAS priser till Spanien gått upp KRAFTIGT. Nu kommer dessutom en KRAFTIG försämring av intjäningen av poäng. En resa som innan kostade 3000 kr gav 8000 poäng. Nu kostar samma resa 6000 kr och ger 3000 poäng. För dubbla pengarna får jag 40% av poängen.
Som grädde på moset så rasar oljepriset utan att kunderna kompenseras och SAS har fortfarande inte fått tummen ur att installera WiFi i plan som är baserade på Arlanda. Sorry SAS, men ni gör precis ALLT fel. Tack och hej då, framöver blir det Norwegian för min del.
Som grädde på moset så rasar oljepriset utan att kunderna kompenseras och SAS har fortfarande inte fått tummen ur att installera WiFi i plan som är baserade på Arlanda. Sorry SAS, men ni gör precis ALLT fel. Tack och hej då, framöver blir det Norwegian för min del.