Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Det är väl snarare ett faktum och inte ett stalltips, tillhör de något annat av vad man kan utläsa nu?

I övrigt skulle det vara väldigt befriande med en intervju här på BC med någon från SAS som kunde redogöra för turerna kring först ett väldigt bra (som EB -medlem) till att sedan göra en stor försämring. Hur kunde de vara så fel ute för ett par år sedan? Har de fler EB-medlemmar än de tänkt sig/mäktar med? Flyger folk för mycket och är för lojala? Hur kunde de inte analysera eller räkna på effekterna innan eller har de börjat bli arroganta igen? Många frågor men hittills väldigt få svar.

Mycket tråkigt att de tagit bort den klaraste, förlåt enda fördelen mot övriga fullservicebolag. Systemet de hade och måste ändå erkänna till stor del har, har gjort att jag varit, som någon uttryckt det, "kriminellt" lojal mot SAS i princip allt jag gör (shopping, semester, tidsplanering, ibland nästan pinsamt i ärlighetens namn) men jag har även känt att detta verkligen betalat sig. Något som jag antar precis är tanken men om det inte lönar sig skulle jag även vilja få detta någorlunda förklarat för mig.

Det är väl snarare ett faktum och inte ett stalltips, tillhör de något annat av vad man kan utläsa nu?

I övrigt skulle det vara väldigt befriande med en intervju här på BC med någon från SAS som kunde redogöra för turerna kring först ett väldigt bra (som EB -medlem) till att sedan göra en stor försämring. Hur kunde de vara så fel ute för ett par år sedan? Har de fler EB-medlemmar än de tänkt sig/mäktar med? Flyger folk för mycket och är för lojala? Hur kunde de inte analysera eller räkna på effekterna innan eller har de börjat bli arroganta igen? Många frågor men hittills väldigt få svar.
Nu vet jag! SAS har hyrt in folk från knarkbranschen! [ironi]
Ge godbitar för gratis eller väldigt låga priser i början och sedan höjer priset (försämrar villkoren) när andra har vant sig. :eek:;)

Om du gör 12 resor om året i billigaste economy till Tokyo så kommer du komma upp i Diamond utan problem i vilket fall, men med lite sämre intjäning.
Om du nu har go flex biljetter (i och med att du tänker boka av dom) så är intjäningen bättre än tidiare. Plus och billigaste business har blivit sämre intjäning på dock, men att plus skulle gå ner i intjäning är dock rätt väntat, var lite för bra med 200% intjäning på en plusbiljett interkontinentalt när business gav samma intjäning.

Jo det är klart, men det känns ändå ganska värdelöst att lägga ner pengar på en så pass dålig produkt i förhållande till vad andra bolag erbjuder för samma pris.
Men som du säger så var det ganska väntat att Plus och billigaste business skulle gå ner i intjäning.

Nu återstår det bara att leta efter andra alternativ.

Alla som är så insatt nu, snälla svara om ni kan:
Min intjäningsperiod är mars-feb, således i dagsläget (eller iaf för två dagar sedan) så behövde jag 50.000p för att behålla EBG. Kommer mina 50.000 att sänkas till 45.000 den 1 januari? Eller först den 1 mars 2015? I min lilla egocentriska värld tycker jag ju att det borde bli 45.000 då alla andra saker ändras den 1 januari men vad vet jag....Tacksam för svar...Kör i vilket fall en sista MR till Aten den 21 december:)

Toppen