Senaste nytt

Eurobonus silver, tillgång till lounge

Men det är ju exakt det här som är problemet. SAS gör valet att ge EBS en förmån under sommaren samtidigt som de väljer att stänga halva loungen och gör därför livet surt för oss som faktiskt reser lite. Jag tycker gott man kunde ha skippat EBS-förmånen på de ställen där renovering pågår.

Jag har inte heller påstått att det var "EBS-familjer" - snarare tvärt om, den ena var garanterat inte det. Men det är nästa del i problemet - även om affärsresandet minskar på sommaren så ökar familjeresandet. Därmed så är det säkert färre kortinnehavare i loungen men varje tar i snitt med sig fler gäster vilket gör att totala antalet personer inte nödvändigtvis minskar.

Kontentan är att SAS borde ha funderat lite på hur man hanterar detta. Det är inte en trevlig upplevelse som det är nu och trots att det funnits möjligheter att påverka situationen har man valt att inte göra det.

Men det är ju exakt det här som är problemet. SAS gör valet att ge EBS en förmån under sommaren samtidigt som de väljer att stänga halva loungen och gör därför livet surt för oss som faktiskt reser lite. Jag tycker gott man kunde ha skippat EBS-förmånen på de ställen där renovering pågår.

Jag har inte heller påstått att det var "EBS-familjer" - snarare tvärt om, den ena var garanterat inte det. Men det är nästa del i problemet - även om affärsresandet minskar på sommaren så ökar familjeresandet. Därmed så är det säkert färre kortinnehavare i loungen men varje tar i snitt med sig fler gäster vilket gör att totala antalet personer inte nödvändigtvis minskar.

Kontentan är att SAS borde ha funderat lite på hur man hanterar detta. Det är inte en trevlig upplevelse som det är nu och trots att det funnits möjligheter att påverka situationen har man valt att inte göra det.

Denna förmån kom till redan förra året, hade SAS redan då bestämt sig för att renovera loungen ett år senare?
Hur ska man som resenär veta om man har lounge eller inte, att begära att man ska ha koll på vart det renoveras är lite väl tycker jag. Antingen finns tillgången överallt eller ingenstans skulle jag säga för att hålla det "enkelt".

Även om det kanske är lite livat i loungen så skulle jag nog ändå påstå att det är bättre än att sitta ute i terminalen och vänta vid en gate.

Det är väl bara att ändra på datumen för när förmånen gäller? Eller varför inte begränsa antalet gäster hårdare när man har mindre lounge-yta?

Har du själv varit där sist veckorna och sett hur det ser ut?

Det är väl bara att ändra på datumen för när förmånen gäller? Eller varför inte begränsa antalet gäster hårdare när man har mindre lounge-yta?

Har du själv varit där sist veckorna och sett hur det ser ut?
Nej jag har inte varit där senaste 2 veckorna men ska dit nu i veckan som kommer. Får väl se med egna ögon då hur stort kaoset är.
Klart de kan ändra på datumen, men ska det då vara olika datum för olika lounger? Det verkar dessutom som om datum för när loungen ska vara klar flyttas fram lite då och då.

Kanske glider ifrån ämnet lite men vad är det exakt som försigår med SAS lounge(r) just nu? Jag är sällan på femman men nu har jag en SAS-flight i veckan.

Är det guld-loungen som renoveras? Eller en del av den? Eller är det vanliga business-loungen? Är det så illa så man inte kan ta sig en frukost (är EBG)? Av en del ovanstående inlägg låter det inte alls bra...

Hela guld-delen är stängd och man får samsas på business-sidan. När jag har varit där på morgonen har det varit totalt kaos och överfullt. Du kan äta frukost, men räkna med att du får en ståplats och att det är stökigt som attan.

Hela guld-delen är stängd och man får samsas på business-sidan. När jag har varit där på morgonen har det varit totalt kaos och överfullt. Du kan äta frukost, men räkna med att du får en ståplats och att det är stökigt som attan.
Låter trist :/ Tack för infon!

Toppen