Det här känns som en diskussion som kommer upp lite titt som tätt, och känns rätt långt bort från topic. Två trådar som nyligen berörde det:
Eurobonus silver, tillgång till lounge | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
BusinessClass.se Loungen™ 2015 | Sida 152 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Är inte frågan om skall EBS få ta med sig familjen, lite samma typ av diskussion som om det har blivit för lätt att nå guldnivå?
Jag tycker att det är ypperligt av SAS att ge förmåner till EBS, som gör att de vill styra fler tjänsteresor till SAS, för att kunna besöka loungen på sommarsemestern.
Vad gäller ARN T5, upplevde jag problemen med en överfull lounge som betydligt värre under den tidiga fasen av renoveringen, när det fortfarande var mycket affärsresenärer igång. Vid de senaste besöken har det varit betydligt lugnare, även om det har varit fler barnfamiljer. Vid veckans besök funderade jag över vilka som gick in och känslan och intrycken var att många som gick in hade status i annat *A-program än Eurobonus och att många pratade ett icke-skandinaviskt språk. Satt bredvid ett tysk par, som båda hade access via Miles & More och som var nu på vägen hem från semestern. Att de hade med sig sina barn var inte så konstigt. Men det går lätt att slänga ett öga över loungen och tänka "Jaha, en EBS med sin familj..."
Och var inte planen att när Guldloungen är färdig, så skall Business-loungen renoveras och att då får pop-up-loungen agera Business-lounge?
Eurobonus silver, tillgång till lounge | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
BusinessClass.se Loungen™ 2015 | Sida 152 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Är inte frågan om skall EBS få ta med sig familjen, lite samma typ av diskussion som om det har blivit för lätt att nå guldnivå?
Jag tycker att det är ypperligt av SAS att ge förmåner till EBS, som gör att de vill styra fler tjänsteresor till SAS, för att kunna besöka loungen på sommarsemestern.
Vad gäller ARN T5, upplevde jag problemen med en överfull lounge som betydligt värre under den tidiga fasen av renoveringen, när det fortfarande var mycket affärsresenärer igång. Vid de senaste besöken har det varit betydligt lugnare, även om det har varit fler barnfamiljer. Vid veckans besök funderade jag över vilka som gick in och känslan och intrycken var att många som gick in hade status i annat *A-program än Eurobonus och att många pratade ett icke-skandinaviskt språk. Satt bredvid ett tysk par, som båda hade access via Miles & More och som var nu på vägen hem från semestern. Att de hade med sig sina barn var inte så konstigt. Men det går lätt att slänga ett öga över loungen och tänka "Jaha, en EBS med sin familj..."
Det bästa enligt mig hade varit bättre matutbud i pop-up-lougen, då hade det varit lättare att motivera sig att gå dit istället.Man kan ju tänka sig att förbehålla C-loungen för *G och skicka Plus och EBS till Pop-up.
Och var inte planen att när Guldloungen är färdig, så skall Business-loungen renoveras och att då får pop-up-loungen agera Business-lounge?