Senaste nytt

Eurobonus silver, tillgång till lounge

Konsensus här verkar dra åt hållet att det är OK att erbjuda dålig service. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara OK eller ens smart att man gör som SAS har gjort nu, dvs stänger halva loungen och samtidigt öppnar upp för ännu fler besökare samtidigt som man vet att de som normalt sett har tillgång under denna period ofta reser med större sällskap (hela familjen istället för en kollega).

Konsensus här verkar dra åt hållet att det är OK att erbjuda dålig service. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara OK eller ens smart att man gör som SAS har gjort nu, dvs stänger halva loungen och samtidigt öppnar upp för ännu fler besökare samtidigt som man vet att de som normalt sett har tillgång under denna period ofta reser med större sällskap (hela familjen istället för en kollega).

Vad är det som är dålig service? De kunde ha struntat i att öppna pop-up:en. Att det är en renovering som pågår ser jag inte som dålig service utan ett sätt att förbättra den (när allt är klart).

Överlag är det väl färre besökare under sommaren, även med EBS (utslaget över dygnet)?

Det här är väl en sådan sak som blir fel hur man än gör. Jag tycker det är väldigt positivt att SAS renoverar loungen. Är det bäst nu eller under våren/hösten/vintern? Vet inte men vill jag undvika folk är inte sommaren rätt period att resa på i första läget. ;)

Jag hör för övrigt till den skaran som tycker SAS har (för) generösa regler för loungeaccess och tycker det är på tok för generöst att SAS tillåter EBS att ta med sig hela släkten under sommaren.

Jag skulle nog hellre se att SAS begränsar EBG till en gäst under hela året utom under riktig lågsäsong (jul/sommar) då EBG kan få ta med sig familjen. EBS skall absolut få ta sig till loungen under lågsäsong men då med max en gäst. EBD bör få ta med sig familjen året runt alternativt två gäster.

Vidare tycker jag personligen att man enbart ska få gästa in folk som reser med samma flyg (detta har inget med Eurobonus att göra utan borde gälla oavsett kort/allians).

Mvh Grinpelle ;)

Men jag blir så trött ibland - problemet är ju att de BÅDE renoverar OCH öppnar upp så att fler än vanligt kan få komma in. Det är kombinationen som gör det katastrofalt. Det gör att vi som faktiskt har det som förmån och förlitar oss på den får extremt mycket sämre service än vad man kan förvänta sig. Det är överfullt i loungen, står disk överallt och det är stora familjer som är långt ifrån tysta.

Men jag blir så trött ibland - problemet är ju att de BÅDE renoverar OCH öppnar upp så att fler än vanligt kan få komma in. Det är kombinationen som gör det katastrofalt. Det gör att vi som faktiskt har det som förmån och förlitar oss på den får extremt mycket sämre service än vad man kan förvänta sig. Det är överfullt i loungen, står disk överallt och det är stora familjer som är långt ifrån tysta.
De som är EBS har det också som förmån.
Hur skulle de gjort, låta EBS ha tillgång till loungen i CPH och på OSL men inte på ARN? Eller skulle man ta bort förmånen i år för att de planerar att bygga om?
Man vet väl inte om de som kommer in i loungen är EBS/EBG/EBD/EBP heller om man inte själv kontrollerar alla som går in där, kan lika gärna vara stora barnfamiljer där en person är EBD

Toppen