Senaste nytt

Eurobonus silver, tillgång till lounge

Tror nog att SAS är lite för generösa med att ge EBS möjlighet att gästa in familjen. De går ju dessutom miste om eventuella intäktsmöjligheter, då många förmodligen kan tänkas betala för att få in familjen.

I ena fallet såg jag ett guldkort när de gick in. Den andra gigantiska familjen var redan där, så i det fallet vet jag inte.

Jag kan tycka att det är idioti över lag att erbjuda fler möjlighet att komma in i loungen under sommaren och samtidigt stänga halva loungen för renovering. Det gör ju att det blir överbefolkat även om bara de som normalt sett kommer in är där...

Finns ju andra lounger på ARN. Själv satt jag i Menzies Business Lounge idag och det var 5 pers där medan SAS bredvid var smockfull.

• Gilla
Reactions: Gus
Jo, men de kräver Priority Pass och varför ska man ha det när man har status i alla allianser?

Status i alla allianser hjälper tyvärr inte vid vissa tillfällen.

Finns (tyvärr) tillfällen då jag måste använda obskyra bolag som står utanför någon allians (USCH).
Då vissa bolag endast har Economy (läs LCC) så är ett Priority Pass rätt OK att ha, ta bara CRK - HKG med Cebu Pacific som exempel.

Sitta i bra AC och en cigarr i handen under väntans tider gör att jobbet känns betydligt lättare.

• Gilla
I ena fallet såg jag ett guldkort när de gick in. Den andra gigantiska familjen var redan där, så i det fallet vet jag inte.

Jag kan tycka att det är idioti över lag att erbjuda fler möjlighet att komma in i loungen under sommaren och samtidigt stänga halva loungen för renovering. Det gör ju att det blir överbefolkat även om bara de som normalt sett kommer in är där...
Jag kan tycka att det är ganska bra att dom tar renoveringen över sommaren då få åker i tjänsten. Under semestern är nog de flesta lite mer toleranta.

I de fall det har hänt hade det inte hjälpt med PP för min del...

Vi behöver inte gå till obskyra bolag eller platser (PP fungerar rätt bra i Afrika nu för tiden om ej ute i bushen). Vi tar Arlanda istället då, vi som flyger med QR eller EK och vill starta resan med en GT har möjligheten att gå in på Menzies Exc våningen under med PP.

Det är väl en lite dinglande morot till sällan resenärerna att lägga sina flyg med SAS, så att de kommer upp till EBS och får nyttja lounge under familjen semestern. Att de sedan inte klarar tiden för öppning (mitten juli) är dåligt. Passerat ARN T4 och GOT under senaste veckan och endast GOT var lite överfull när jag skulle till ZRH .

Personligen skulle jag nog sett att de byggde om utanför semesterperioden.

• Gilla
Toppen