Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Ps men uzbeki exemplet var lite extremt tycker jag
Varför? Uzbekistan Airways är full-service carrier och har First class (vilket SAS inte har). De är inte Low Cost Carrier som Wizz Air eller Ryanair som du skrev.
Sedan om deras First class inte är i nivå med Lufthansa eller SWISS är en annan sak.

Jag jämförde inte SAS med Norwegian, Wizz Air eller Ryanair.
Det var lite ironi jag vet att ni ar manga sas fans
Sorry im det inte framgick. Men gubbar lite humor ma vi ha annars blir det ett grått forum:cool:
Sedan finns det många anti SAS också här i forumet.

Jag är inte överens med det alls. Jag tycker SAS funkar bra, de är i tid, jag har sällan råkat ut för större förseningar, annat än vid externa orsaker typ askmoln eller strejk. Och då har de skött saker och ting rätt bra tycker jag.
Och med sällan menar jag kanske en gång per 100 flighter.

Alla bolag blir försenade så det kallar jag inte dålig service eller att ngt är dåligt med bolaget. Nej utan det är service ombord och hur man tar hand om kunder när ngt händer. Samt om man som ofta resande behöver hjälp eller ändring eller ngt lite extra. Om svaret är computer says no, oftas ja då är det inte bra. Det är viktigar för mig. Att då ses och läsa om smoothiegate och priobording. Extra kul att borda Lufthansa på ARN med en sas bordning vid gaten bredvid. Det är ju samma människor i båda gaterna. Ja ni förstår

Varför? Uzbekistan Airways är full-service carrier och har First class (vilket SAS inte har). De är inte Low Cost Carrier som Wizz Air eller Ryanair som du skrev.
Sedan om deras First class inte är i nivå med Lufthansa eller SWISS är en annan sak.
Jag jämförde inte SAS med Norwegian, Wizz Air eller Ryanair.
Sedan finns det många anti SAS också här i forumet.

Nu jobbar jag en del i olika -stans och ingen av dom har någon vidare service. Som att åka SLbuss i luften.
Att dom är en full service carrier gör inte det till ett bättre företag än ett lowcost. Du jämför äpplen och päron där är jag rädd för Doctorn.

Men jag hoppas SAS tar tag i sig och blir bättre det krävs inte så mycket, lite vilja och ledning uppifrån.

@NotRyan du har rätt i jag har lite att jämföra med men de få ggn jag åker numera tycker jag inte att det är bättre. Men jag får hänga med på nga BC träffar och prova SAS longhoul.

Nu jobbar jag en del i olika -stans och ingen av dom har någon vidare service. Som att åka SLbuss i luften.
Att dom är en full service carrier gör inte det till ett bättre företag än ett lowcost. Du jämför äpplen och päron där är jag rädd för Doctorn.
Det är du som jämför mellan äpplen och päron (SAS och Ryanair, Wizz air), inte jag.

Man får inte någon dryckservice, checka in väskan, förval av säte, flygpoäng osv på SL buss, vad jag vet. Det får man både på SAS och på Uzbekistan Airways.
Om du vill förlöjliga allt du kommer med så får du gärna fortsätta med det. Vi diskuterar inte mer med varandra.

Alla bolag blir försenade så det kallar jag inte dålig service eller att ngt är dåligt med bolaget. Nej utan det är service ombord och hur man tar hand om kunder när ngt händer. Samt om man som ofta resande behöver hjälp eller ändring eller ngt lite extra. Om svaret är computer says no, oftas ja då är det inte bra. Det är viktigar för mig. Att då ses och läsa om smoothiegate och priobording. Extra kul att borda Lufthansa på ARN med en sas bordning vid gaten bredvid. Det är ju samma människor i båda gaterna. Ja ni förstår
Ok då kanske jag får förtydliga, när jag säger att SAS funkar bra så menar jag även att jag aldrig har några större problem med prioboarding, jag får bra service när jag vill ha det, dock är jag inte så pratsam med personalen när jag flyger utan vill mest bli lämnad ifred, och när det strular så hjälper de till på ett bra sätt. Men när saker som strejker och askmoln sätter allting ur spel, så förväntar jag mig inte underverk.

Sista strejken i Juni så bokade jag om mig från Arlanda-Milano till Arlanda-Oslo-Milano, och fick en natt och middag med champagne för två i Oslo betald utan några kommentarer...det är i min bok rätt bra service.

Nu är det lite OT: jag testade kazakiska Air Astanas affärsklass inrikes (Astana-Almaty) i somras, och tycker nog att din jämförelse med SL-bussen passar bättre för SAS.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

För några dagar sedan stod det så här på Guld - SAS om en av de stora 3.0 nyheterna:

Fr o m hösten 2016 inför EuroBonus ännu ett bevis på att långvarig lojalitet är det viktigaste man kan få från sina medlemmar. Därför erbjuds alla som varit, eller i framtiden blir Guld- och Diamantmedlemmar i minst 10 år, i oavbruten följd, ett livslångt guldmedlemskap. De medlemmar som uppnått 10 sammanhängande år, från januari 2016 och framåt, kommer kvalificera sig. Guldmedlemskap som getts bort av en Diamant-medlem räknas inte som kvalificerande. Fler detaljer kommer inför lanseringen och de medlemmar som berörs kommer att kontaktas personligen.

Nu står det:

Under 2017 inför EuroBonus ännu ett bevis på att långvarig lojalitet är det viktigaste man kan få från sina medlemmar. Därför erbjuds alla som varit, eller i framtiden blir Guld- och Diamantmedlemmar i minst 10 år, i oavbruten följd, ett livslångt guldmedlemskap. Guldmedlemskap som getts bort av en Diamant-medlem räknas inte som kvalificerande. Fler detaljer kommer inför lanseringen och de medlemmar som berörs kommer att kontaktas personligen.

Nu behöver vi inte längre spekulera kring när det blir höst. Nu kan det blir vilken årstid som helst... men året verkar vara spikat i varje fall. I varje fall tills nästa uppdatering av sidan...

Intressant att dom har också förändrat beskrivningen av vad som krävs för att få livstidsguld. Den nya texten är tydligare och generösare... (om man nu kan lita på info från hemsidan;))

Toppen