Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2024

Fast jag kan ju med kvitto visa att jag har betalat det med amex. Så det borde i teorin gå. Men nej jag har ingen större lust att ta den fighten med amex,eller deras försäkringsbolag.
Ja, hur ska försäkringsbolaget veta att det är just det presentkortet och inte något annat presentkort som man fått av någon som just present?

Ja, hur ska försäkringsbolaget veta att det är just det presentkortet och inte något annat presentkort som man fått av någon som just present?
Blir det inte spår av presentkortsnummer när man köper det, och när man använder det?

Dessutom är Amex ändå ganska rimliga, ifall jag köpt ett presentkort med dem och sedan visar att jag använt ett presentkort för att betala en resa, så skulle man tro att de godtar det mot 75% kravet.

I värsta fall så räknas det som att betala med poäng, dvs så länge du har övrig resespend med Amex så godkänner de det. Det är ju inte som att de kräver att man motbevisar att man inte betalat nåt med Amex.

Sist och slutligen är det väl Amex rykte på spel och goodwill gentemot sina kunder.

PS. Jag tycker det är skitdåligt att presentkortsköp inte räknas som köp hos SAS på SAS MC. Vem kom på den idiotin?

Ett fantastisk erbjudande med 20% rabatt I lucka 22 vid köp av presentkort
Stockholms börsen har i år ökat med ca 5%, det var många många år sedan om någon sin SAS slog Stockholms börsen!
Jag brukar inte hoppa på denna typ av aktiviteter, men kan man avyttra dessa för 550kr har man med råge gjort en bra affär mot en genomsnittlig investering på Stockholms börsen

Nu skall det erkännas att Stockholms börsen har visat blodröda siffror de senaste veckorna.

Toppen