Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2024

Igår hittade jag SAS presentkort där jag själva kunde ange belopp. Idag hittar jag inte dessa på hemsidan endast max belopp 5000. Hjälp?

Igår hittade jag SAS presentkort där jag själva kunde ange belopp. Idag hittar jag inte dessa på hemsidan endast max belopp 5000. Hjälp?
Det är max 5k som gäller för kampanjen men man kan köpa flera. Frågan blir ju då kan man använda flera på samma bokning?
Edit: (5k som blir 6k)
Förhoppningsvis så framgår det av villkoren imorgon men så tolkar jag också informationen i spoilern. Om det stämmer är det ju en riktig bra deal.

Då blir frågan hur mycket man vågar köpa? Ni som köpt tidigare, är det några begränsningar man bör tänka på, exempelvis max antal presentkort per bokning eller tvärtom? Får man samma typ av kvitto utställt från SAS som vid kortbetalning?
Då var det bekräftat.
IMG_7130.jpeg

Ett perfekt sätt för de som inte nått sin amex spend gräns (vilket jag gjort, så det påverkar inte mig). Tänk också på att köp av presentkort inte räknas mot den högre intjäningen på mastercard som gäller flygbiljetter på sas, utan det blir vanlig Sverige spend.

Men slutligen till frågan - någon som har koll på hur det räknas mot försäkringen? Köper man presentkort med amex och biljetten med presentkort, räknas det som att man spenderat med amex då att försäkringen gäller?

Men slutligen till frågan - någon som har koll på hur det räknas mot försäkringen? Köper man presentkort med amex och biljetten med presentkort, räknas det som att man spenderat med amex då att försäkringen gäller?

Sannolikt inte, resan inte köpt med kortet. Sedan finns det ingen spårbarhet mellan kort som betalat presentkort och presentkort som betalat resan för försäkringsbolaget.

Sannolikt inte, resan inte köpt med kortet. Sedan finns det ingen spårbarhet mellan kort som betalat presentkort och presentkort som betalat resan för försäkringsbolaget.
Fast jag kan ju med kvitto visa att jag har betalat det med amex. Så det borde i teorin gå. Men nej jag har ingen större lust att ta den fighten med amex,eller deras försäkringsbolag.

Toppen