Senaste nytt

EuroBonus 20 år!

Rökt lax har det varit varje gång jag varit där senaste månaden, ingenting som tilltalar mig det minsta
och inga alternativ har det funnits...
Kan inte påminna mig att jag sett det tidigare, bara gravad lax som de kört en massa år. Jag tyckte det smakade riktigt bra. Vad skulle du vilja se för mat då Homer?

Åkte SK525 ARN-LHR imorse. Först tårta på ARN i loungen. Sedan tävling vid incheckning och tre vann priser på resan ( 1 hyrbilshelg Hertz, 1en Scandic hotellnatt och 20000 poäng lottades ut. Nu i loungen på väg tillbaka med SK528, vi firar med minst 15 minuters försening:). Vi får väl se om det är något hyss på hemresan.

Det var dessutom 20% på ombordförsäljningen i Cloud shop. Köpte ett ar Ray-ban glasögon... Betalade med SAS voucher på € 100. Det blev grats :)

Last edited:
Åkte SK525 ARN-LHR imorse. Först tårta på ARN i loungen. Sedan tävling vid incheckning och tre vann priser på resan ( 1 hyrbilshelg Hertz, 1en Scandic hotellnatt och 20000 poäng lottades ut. Nu i loungen på väg tillbaka med SK528, vi firar med minst 15 minuters försening:). Vi får väl se om det är något hyss på hemresan.

Vad gick tävlingen ut på?

3 frågor....

1 Hur många Eurobonus poäng kostar en SAS bonsresa inom Scandinavien? 15000, 20000 eller 30000 poäng...
( Jag blev konfunderad efterson jag i natt läste 12000 vilket gäller från måndag men redan var i tabellen)

2 När startade Eurobonus? 1992, xxxx eller xxxx

3 hmmmm har glömt...

Sedan skulle man skriva varför man tyckte an skulle vinna.
Personalen ombord rättade och drog vinnare.

Kan inte påminna mig att jag sett det tidigare, bara kallrökt lax som de kört en massa år.

ser ut ungefär såhär
IMG_7640.JPG

. Vad skulle du vilja se för mat då Homer?
Eftersom smaken är som baken tycker jag det viktiga är 2 helt olika alternativ
För att ta några exempel, inte 1-3 nedan, men däremot 3-6
1.Chicken tikka masala eller Chicken Korma
2.Varmrökt eller Kallrökt lax
3. Varma eller kalla köttbullar
4. Chicken tikka masala eller varmrökt lax
5. varmrökt lax eller Quiche Lorraine
6. varmrökt lax eller Pizza

(Sent på kvällen verkar det f.ö. bara serveras ostbricka i T5 loungen)

Snart dags att gå på SK171, får väl se om det händer något kul eller om det är som vilken flygning som helst.

SK 527 ARN-LHR var inget speciellt men C-maten var riktigt god ! 20 % på alla varor i
Cloud Shop. SC Loungen hade jubileumstårta och den goda laxen som diskuterats ovan.

åkte 2 flighter idag och märkte överhuvudtaget inget av något firande. Hade inte tid att gå till loungen.. riktigt dåligt SAS.

Arlanda-Göteborg ToR i dag.
Inte det minsta på inrikes i dag om något firande ??????
Nändes över huvud taget på fighterna

Dagen är nu slut. Måste säga att jag är helt slut av allt firande. Fattar inte vad ansvariga på SAS håller på med. Hur kan man så fullständigt misslyckas med en kampanj ??! Första erbjudandet var 20k till Shanghai. Detta gick tyvärr inte att boka p g a IT strul. Resten av erbjudandena har varit TOTALT meningslösa tävlingar. Varför ligger SAS/eurobonus inte bara lågt istället för att haussa sin skitkampanj ? Har ni sett filmen 'Ett päron till farsa firar jul' ? I denna film väntar Chevy Chase på julbonusen som aldrig kommer. Just nu känns det just så för mig. Jag tycker ansvariga på SAS borde skämmas (och kanske även leta efter nytt jobb utan kundrelationer).

Toppen