Senaste nytt

EuroBonus 20 år!

Eller så kan vi ju bara bojkotta SAS framöver som en liten signal att vi inte uppskattade skämtet?!

Å andra sidan kan man ju också se det från den ljusa sidan: Eftersom det är mestadels skattepengar SAS slösar bort när de inte får sin verksamhet att gå runt så kanske vi som skattebetalare ska vara glada att de inte lägger mer krut på firandet?! :))

Ja, alltså: Hallå?

Jag har för övrigt inte fått något mail från SAS, och går man in på SAS hemsida (huvudsida) står det ju inget om något 20 års jubileum över huvudtaget. Loggar in på mina sidor, och där hittar jag inget. Jag har inte fått någon info om rabatterade bonusresor till ORD/IAD. Man kan ju tycka att jag borde få någon information om det nu finns några erbjudanden???

Hade ett möte igår med en person som har jobbat på SAS sedan 90-talet, och som har valt att lämna SAS. Denna person har suttit högt uppe i organisationen och sett både Jörgen Lindegaard, Mats Jansson m.fl arbeta, och denna person är helt övertygad om att SAS som skuta inte går att få på rätt köl. Det är bara en tidsfråga innan konkursen kommer, då det strukturerna är så fasta så att de inte går att förändra... Nyemissonen för några år sedan gav ju bara SAS andrum, men personen i fråga tror att det är bara en tidsfråga innan SAS konkar, och då LH kommer in och köper upp det i bolaget som är värt något.

Kanske är dags att börja bränna upp sina Eurobonuspoäng medan dom finns kvar?

Förstår inte varför man postar EBG erbjudanden online, hade det inte räckt maila ut & ev visa på mina sidor, och inte irritera alla som inte är EBG. Inte för att erbjudanden som 5000 billigare än normalt är så mycket att hurra för. Men är inte förvånad...!

Detta är ju också ett sätta att skapa lojalitet. Presentera förmåner som är bara till en speciell grupp som i detta fall EBG. Om du skulle råka vara EBS idag är tanken att genom några extra flyg kan du nå EBG nivå och sen få möjligheten för dessa speciella EBG förmåner.

Detta är ju också ett sätta att skapa lojalitet. Presentera förmåner som är bara till en speciell grupp som i detta fall EBG. Om du skulle råka vara EBS idag är tanken att genom några extra flyg kan du nå EBG nivå och sen få möjligheten för dessa speciella EBG förmåner.

I det här fallet är det ju istället rent avskräckande, om det är allt de har att erbjuda EBG så finns det ju ingen anledning
att kvalificera sig.

Ja man blir verkligen sugen på dessa enormt åtråvärda EBG-förmåner.... NOT! De är ju standarderbjudanden på konkurrerande flygbolag alldeles oavsett statusnivåer... ;)

Nu kom äntligen ett meddelande till oss som är EBG i mailen.
Dock med samma erbjudande som legat ute sen i morse (ORD 30000 med flera...)

2012-04-27 13-48-19.jpg

Toppen