Senaste nytt

EuroBonus 20 år!

Jag har ett svagt minne av ett BA-firande för ca 15 år sedan...alla som flög med BA den dagen fick en likadan biljett att använda inom en viss tid. En avlägsen bekant flög LHR - SYD i F-klass den dagen och var självklart överlycklig att få en likadan gratis...men det var väl annat på 90-talet...

Någon mer som minns detta och kan komplettera?

Med undantag av Shanghai var SAS upphaussade erbjudanden inte ens i närheten av de som
AF/KLM och Lufthansa skickar ut regelbundet, utan att det är något jubileum.
Visst man får betala 2500 mer i avgift, men då får man flyga i businessclass under högsässong,
har god platstillgång(i alla fall med AF/KL) och många destinationer att välja mellan.

Flying Blue News
Miles & More Mileage bargains

Jag vill bara påpeka att Flying Blue's erbjudanden kan framstå som billiga om man tittar på poängen som går åt, men skatter och avgifter är på en helt annan nivå än hos SK. Jag tittade på att åka ARN-AMS-SEA över en helg för 50k poäng i C. Dock skulle skatter och avgifter gå på runt 6k SEK, så jag avstod...

Jag vill bara påpeka att Flying Blue's erbjudanden kan framstå som billiga om man tittar på poängen som går åt, men skatter och avgifter är på en helt annan nivå än hos SK. Jag tittade på att åka ARN-AMS-SEA över en helg för 50k poäng i C. Dock skulle skatter och avgifter gå på runt 6k SEK, så jag avstod...

Jag har skrivit tidigare om mina FlyingBlue-poäng som jag vill bli av med på någon promotion. 6000 SEK i avgifter känns lite för mycket då jag ju faktiskt "betalat" även för poängen genom tidigare resor.

Om man inte är så van vid C- och F-klass kanske det är värt att betala - vad vet jag - fler infallsvinklar?

(Att privat köpa en dyrare uppgraderingsbar economy-biljett känns inte heller ok...)

Men, hmm, det jag inte riktigt förstår här är... Jag har ju också kollat in kampanjen, läst vad som skall hända, följt på nätet, sett erbjudanden och finalen. Varför känner då inte jag mig "lurad" som vissa av er andra? Har jag för lågt ställda krav på utfallet? Jag tror faktiskt inte det Jag, precis som vi andra, vet ju vilken ekonomisk situation SAS har, så jag ser ingen anledning till att de erbjudanden som skall komma måste passa just mina önskemål, dom passar ju faktiskt många andras. Dessutom så fick jag ju se lite festaction i lounge och på flygen igår. Vissa har ju förväntat sig födelsedagskalas på alla flyg, hur skulle det bli arrangerat? För stort och svårt! Vi får uppskatta det lilla och enkla och inte förvänta oss för mycket, påskäggen tycker jag var en glimrande idé-

Jag tror det är för att du framförallt fick se lite firande. :)

Nu menade jag inte att de skulle ha något speciellt att fira med på alla flyg, utan att man skulle uppmärksamma det genom att säga det eller så, på alla flyg. Kanske kunde man givit EBG något symboliskt litet från BOB? Inte vet jag (eftersom det inte är något jag tar mig tid att tänka ut...) vad som är hållbart.

Det är inte så att jag känner mig besviken, eftersom jag inte väntat mig att ta del av något. Firande är alltid svårt då man som företag inte vill trissa upp förväntningarna på kunderna sp mycket att man inte kan leverera, men man behöver ju inte skjuta sig i foten såhär...

Men, hmm, det jag inte riktigt förstår här är... Jag har ju också kollat in kampanjen, läst vad som skall hända, följt på nätet, sett erbjudanden och finalen. Varför känner då inte jag mig "lurad" som vissa av er andra? Har jag för lågt ställda krav på utfallet? Jag tror faktiskt inte det Jag, precis som vi andra, vet ju vilken ekonomisk situation SAS har, så jag ser ingen anledning till att de erbjudanden som skall komma måste passa just mina önskemål, dom passar ju faktiskt många andras. Dessutom så fick jag ju se lite festaction i lounge och på flygen igår. Vissa har ju förväntat sig födelsedagskalas på alla flyg, hur skulle det bli arrangerat? För stort och svårt! Vi får uppskatta det lilla och enkla och inte förvänta oss för mycket, påskäggen tycker jag var en glimrande idé-

Håller med! Hade bara en T/R LLA-ARN igår och såg inget av firandet, varken tårta eller något annat. Däremot uppskattade jag förmånen av glada besättningar som hälsade igenkännande på mig och hade en varm attityd mot alla passagerare. Det är mer värt än annat! Förutom påskäggen skall vi inte heller glömma de "goodie-bags" som delades ut innan jul på SK flighter. SAS visar trots allt att de bryr sig om oss! Ingenting är ju gratis så ställ inte alltför höga förväntningar!

Mycket bra skrivet traveller.
Själv bokade jag under kampanjen juli CPH weekend i eco extra. Rutten går ARN-OSL-CPH-OSL-ARN. Det bästa av allt är att samtliga flygningar är med MD-80!! ;)

Toppen