Senaste nytt

EuroBonus 20 år!

Men, hmm, det jag inte riktigt förstår här är... Jag har ju också kollat in kampanjen, läst vad som skall hända, följt på nätet, sett erbjudanden och finalen. Varför känner då inte jag mig "lurad" som vissa av er andra? Har jag för lågt ställda krav på utfallet? Jag tror faktiskt inte det Jag, precis som vi andra, vet ju vilken ekonomisk situation SAS har, så jag ser ingen anledning till att de erbjudanden som skall komma måste passa just mina önskemål, dom passar ju faktiskt många andras. Dessutom så fick jag ju se lite festaction i lounge och på flygen igår. Vissa har ju förväntat sig födelsedagskalas på alla flyg, hur skulle det bli arrangerat? För stort och svårt! Vi får uppskatta det lilla och enkla och inte förvänta oss för mycket, påskäggen tycker jag var en glimrande idé-

Om man läser ditt citat nedan så förstår jag inte riktigt hur du menar att DU själv inte var besviken på kampanjen, tyckte att SAS kunde ha gjort bättre ifrån sig osv.?! :confused:

RIKTIGT BESVIKEN PÅ SAS!!! Jag loggade in 1 minut i tolv (23:59) för att ta åt mig en resa för två till Shanghai den 5 april med retur den 10 april. Bokningssidan fungerade inte utan bröt ihop.. så jag ringde till Guld-numret samtidigt som jag försökte om och om igen men inget på sidan fungerade. Efter 22 minuter kom jag fram till tjänstemannen på sas som vänligen informerade mig om att han just i samtalet innan bokat sista 20000 poängs platsen den 10.. Jag blir naturligtvis rätt upprörd och förbaskad över detta och argumenterar lite med status och min väntetid samt deras tekniska problem. Mannens försvar blir, "there is only 3-4 seats per flight available for 20000 points".. Kanon!!! Skitbra SAS! Det betyder alltså att totalt handlar det om max 700 platser från Norden under den tid som man kan resa (mars-December). Känner mig rätt lurad och fattar inte varför jag stannade uppe för att boka dessa biljetter.. Kanske dags att byta alliance, sådant här gör mig förbannad!

Det känns som att det hela inte är helt genomtänkt från SAS sida, speciellt IT. Exempelvis står det ju fortfarande "preparing our 20th anniversary" på den faktiska EB20 webbsidan. En dag EFTER den 27:e. Det känns lite märkligt att de inte hade jobbat fram en jubileumssida som bara var att publicera igår tex.

Att det är en del som är besvikna och andra mer nöjda är väl i sig inget konstigt, så är det med det mesta i livet.
Men att ens riskera få en stor andel besvikna kunder i ett nyckelsegment (de som sitter på mkt EB-poäng och som förmodligen flugit mkt med SAS) är lite skumt också. Dessutom är väl EB en av de största assets dom har, speciellt i konkurrensen med norwegian. Det är ju i många fall, speciellt i det här forumet, som EB är den faktor som gör SAS till order-winner i jämförelse med DY.

Detta är resultatet av ett projekt utan en duktig projektledare utan tydliga projektmål, leverabler och syften. Ingenting i detta firande tycks ha varit synkat.

Alx... Min text som du kommenterade hade ju ingenting med kampanjen att göra. Det som låg bakom det var ju ett tekniskt fel. Alltså utanför kampanjen så jag förstår inte alls vad du menar. SAS kontaktade mig senare och erbjöd mig biljetter när jag ville under den aktuella perioden, bra gjort SAS. Att bli lite het då det kan vara brått tror jag ligger de flesta till last om saker inte fungerar. Men, som jag berättar nu tycker jag att SAS gjorde det bra genom att skaka fram fler platser och detta inte bara till mig. Det fanns hela 60 nya platser vid detta tillfälle och det tycker jag är fantastiskt att SAS ordnade som plåster på såren för teknikmiss på natten. Så, min åsikt kring födelsedagen kvarstår och vi kan ju nu dessutom se på Facebook att partyt tog plats på lite olika sätt.

Last edited:
Hände inget på SK946 ORD-ARN heller som förvisso avgick den 26:e och landade 27:e. Det mest anmärkningsvärda var att jag träffade på den suraste flygvärdinnan på år och dag. Gillar inte folk som är otrevliga utan att man varit det själv.
Hände inget på SK171 igår ARN-GOT. Men kabinpersonalen var trevlig i alla fall.

Flög HEL-ARN-GOT med KF865 och SK163 igår. Tårta i loungen i HEL händelselös flygning med KF men trevlig service som vanligt. Spår av tårta i T4 loungen i ARN och på SK163 märktes det tydligt att kabinmormor var trött efter en slitsam arbetsvecka.

Jag har ett svagt minne av ett BA-firande för ca 15 år sedan...alla som flög med BA den dagen fick en likadan biljett att använda inom en viss tid. En avlägsen bekant flög LHR - SYD i F-klass den dagen och var självklart överlycklig att få en likadan gratis...men det var väl annat på 90-talet...

Inte direkt, vi behöver inte gå längre tillbaka än LH:s 11/11 2011 erbjudande
http://www.businessclass.se/lufthan...kholm-singapore-i-business-class-10977kr.html

som även matchades av BA
http://www.businessclass.se/british...ufthansa-germany-11-111-kr-cw-erbjudande.html

Jag tycker att det gnälls alldeles för mycket. Gillar man inte läget använder man fötternas makt och går dit där det är bättre. Hittar man inget sådant ställe kanske ens egna krav/önskemål är felställda.
Tja detta var mina 5 cent i denna frågan. Hoppas att jag inte trampat på för många ömma tår..

Hej Ubbe,
du har absolut inte trampat på mina tår...

Jag är nöjd för insatsen. På något sätt känns det att under kampanjen förväntningarna har blivit bara större och större, kanske på orimlig nivå.

Jag vill säga bra jobbat SAS!

ARN-CPH-ORD-ARN bokat på EBG kampanjen. Det blir 23 - 27 februari. Kanske inte den varmaste tiden av året men varför inte åka dit under sportlovsveckas... :)

Någon annan som bokat för samma period?

Last edited:
Toppen