Personligen är jag nöjd med utfallet på födelsedagsfirandet. Flög inte igår så missade inget. Fick en resa till Shanghai för min fru och mig för en kostnad som motsvarade inköp av några dammtrasor och några röda lampor

Visst var det svårt att komma in på SAS-siten, och jag satt själv från 00:00-00:40 utan att komma helt igenom. Fungerade dock helt ok när jag sen var uppe och lät mitt jungfruliga vatten flöda vid 03:30 tiden. Hittade perfekta datum för att kunna fira vår silverbröllopsdag i Shanghai vilket är en stad som vi båda gillar. Har varit Eurobonusmedlem sedan -93 och ser väl eurobonus just som ett bonusprogram, dvs det är en bonus om jag blir uppgraderad någon gång, det är en bonus när jag kan hitta något som en resa att lägga mina poäng på. Men det är väl lite hur man är som människa, är glaset halvfullt eller halvtomt för att använda en floskel. Jag får poäng som en gåva och om jag har tur och orkar leta efter möjligheter så kan jag utnyttja dessa på ett för mig bra sätt. Skapa mig en liten "guldkant" på tillvaron, få en möjlighet att kunna njuta lite extra av livet. Jag inser att jag inte är en gud även om jag innehar ett guldkort och förväntar mig inte heller att bli behandlad som en sådan. I år kommer jag inte upp till guldstatus på SAS men kommer förhoppningsvis att dra ihop ett A3 guld för mig och min fru förutsatt att inte regelverket ändras. Då har vi samma förmåner i lounger som den som rest ihop ett EB-guld vilket kanske sticker i ögonen på några missunnsamma, men vem bryr sig. Det är en möjlighet man får om man lägger sina poäng rätt.
Jag tycker att det gnälls alldeles för mycket. Gillar man inte läget använder man fötternas makt och går dit där det är bättre. Hittar man inget sådant ställe kanske ens egna krav/önskemål är felställda.
Tja detta var mina 5 cent i denna frågan. Hoppas att jag inte trampat på för många ömma tår..