Senaste nytt

Ett handbagage i SAS Plus samt vägning och mätning

Ja, om 8 kg efterlevs hårt så måste jag packa ur min laptopväska ur ryggsäcken och bära den separat som personal item, vilket knappast snabbar upp hanteringen jämfört med att bara slänga in ryggsäcken i overhead bin. Det på en ryggsäck som i övrigt passar perfekt i hyllan på kortdistansplan.

Men personal item skall ju läggas under stolen framför dig och endast kabinbaggage på hyllan. För många som lägger upp båda och därav för mycket handbaggage på hyllorna.

Men personal item skall ju läggas under stolen framför dig och endast kabinbaggage på hyllan. För många som lägger upp båda och därav för mycket handbaggage på hyllorna.

Det tror jag inte direkt på, utan det blir tre saker istället för två som ska lastas där uppe.

Det tror jag inte direkt på, utan det blir tre saker istället för två som ska lastas där uppe.

Ursäkta, det där lät lite hårt. Vad jag menade var att a) jag har aldrig hört talas om en sådan regel, bara "ni får gärna lägga mindre handbagage under stolen framför er" och b) det är inte en regel som jag kan se ha någon större effekt med tanke på efterlevnad.

Ursäkta, det där lät lite hårt. Vad jag menade var att a) jag har aldrig hört talas om en sådan regel, bara "ni får gärna lägga mindre handbagage under stolen framför er" och b) det är inte en regel som jag kan se ha någon större effekt med tanke på efterlevnad.

Ingen fara. Nu reser jag kanske 2 gånger per år med SAS då mina resor blir mest med Oneworld (Finnair och British Airways) samt Skyteam (KLM/Airfrance) och alla de bolag jag reser med har den regeln, skulle kännas konstigt om SAS inte har de.

Tagen från SKs hemsida. Nu tror jag självklart att det ska vara tvärtom än vad som står på bilden.

Attachments

• sas hb.png
    sas hb.png
    8,3 KB · Visningar: 256
Ingen fara. Nu reser jag kanske 2 gånger per år med SAS då mina resor blir mest med Oneworld (Finnair och British Airways) samt Skyteam (KLM/Airfrance) och alla de bolag jag reser med har den regeln, skulle kännas konstigt om SAS inte har de.

Ja, jag sitter bara på Star Alliance pga vilka som har anslutningar från UME, så det är SAS, Lufthansa och Swiss för den övervägande majoriteten av mina resor.

Jag tror att dom menar att stora bagage ska vara under stolen. Har hört utrop (främst på vintern)om att hyllorna är till för ytterkläder
Det är sas som gör utrop det är olika varje gång. Det brukar vara som du säger. Men på ARN-OSL för ett par veckor sedan bad de I utropen alla att antingen ta jackor och rockar i knät eller lägga dem under stolen framför så att väskorna skulle få plats där uppe...

Toppen