Senaste nytt

Ett handbagage i SAS Plus samt vägning och mätning

Agö

Medlem
Flyger endast premium business tider.
Mellan 06 och 09 eller 16 och 19.
Aldrig strul, men som sagt jag kanske alltid har tur ;)
Då förstår jag. Det är givetvis inte "premium business tider" som är de i detta avseende kritiska avgångarna (i vart fall inte inom huvudstadstriangeln) utan snarare transferavgångarna. Testa en av avgångarna från Köpenhamn till Stockholm strax efter att Singapore, Newark, Miami, Washington och Bangkok landat. På SK400 (06:15) är det aldrig några bekymmer med handbagage.
 

palmen

Moderator
Hur är det med bagage i plus om man ska åka vidare på samma biljett med annat star alliance bolag i longhaul business där 2 handbagage ingår.
Får man då ta 2 bagage även på sas flighten?
 

Agö

Medlem
28 minuter tog det ikväll från det att jag satte mig i stolen (som nummer tre av de ordinarie passagerarna) till dessa att boarding completed ropades ut. Det är helt galet. Visst, 198 pax på en helt full A321 med massa långhelgsfirare (och bara en trappa), men 28 minuter är ju i princip hela turnaroundtiden. Och då ska planet tömmas och städas innan. Det går inte att hålla tidtabell. Slapp själv sitta med handbagaget under stolen, men det var ett mantra som crew förde fram till samtliga - lilla handbagaget under stolen.
 
Toppen