Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

6 ben med LH gruppen inom Europa (3 Austrian, 2 Swiss, 1 Lufthansa), allt bokat i eco light. Ingen recognition, ingen uppgradering, och dessutom "downgrade" från ett säte i mitten av planet till längst bak.

3 ben idag ARN-MUC, MUC-FRA, FRA-ALC.
Seat block på alla 3 (fick fönsterplats bakom biz).
Ingen recognition på de 2 första men desto mer på sista med erbjudanden om dryck, fick finchoklad och hälsades med namn vid avstigningen

Lufthansa fixade alltså att transportera oss över flygplatsen så att vi hann med vårt flyg. Den incheckade väskan hann dock inte med. Fick meddelande om det när jag slog på telefonen efter landning i PRG, fyllde i rapporten digitalt om vart väskan skulle levereras. Nio! mejl och nio timmar senare levererades väskan till vårt hotell i Prag. Riktigt bra hanterat av Lufthansa. Jag är imponerad.

Seat block är väl en form av recognition kan jag tycka.
Recognition innefattar väl någon sorts kommunikation också?
Utan det är det svårt att veta om det är en medveten handling eller inte. Slumpmässighet, tex att det plötsligt ligger en påse gott&blandat i min stolsficka, kan ju vara jättetrevligt men det bygger ingen lojalitet med flygbolaget förrän det är kommunicerat att det hade med min SEN-status att göra.

Ngn mer som fick erbjudande om 3000 extra poäng från Lufthansa om man flyger 6 sträckor före 30.11? Sammanföll väldigt väl med ”behåll-Senator-till-februari-2026-kampanjen”. Borde funka.

Jag fick det och fick poängen utan problem med mina bokade 6 legs
Kanon! Ska flyga in mina sista två till helgen så då vet jag att det funkar. Tog följande skärmdump innan jag flög de första 4 förra veckan när vi valde Lufthansa business till Lanzarote. Tycker att 5.000:-/pp var ett kap från GOT.

Attachments

• IMG_3603.png
    IMG_3603.png
    575,1 KB · Visningar: 96
Toppen