Senaste nytt

Erfarenheter av Berlin Brandenburg Airport

NyfikenGrau

Medlem
Det fanns tydligen en teoretisk risk för det som få om ens någon verkligen råkade ut för.

Hur som helst, jag var tyvärr inte heller uppdaterad om hur diskussionerna hade utvecklat sig - det verkar som att möjligheten bara fanns i våras, men numera är helt död, exempelinlägg från vielfliegertreff.de :

Airport Berlin - Hauptstadtflughafen BER | Vielfliegertreff

Kortfattat: "Har någon provat att PP genom Amex verkligen inte funkar längre?" "Terminalen ger felmeddelande" så det verkar vara elektroniskt spärrat nu tyvärr.
 
Just PP genom Amex frånvaro av lounge i Berlin är en av anledningarna till att jag funderar på att bara köra vidare med Amex Elite. Finns flera andra anledningar men de hör till en annan tråd.
 

Tveket

Medlem
Hur är det med fast track på BER för SAS (plus/ebg+). Senaste två gångerna jag flög från BER (hösten 2021) stod det på boardingkortet att fast track ingick, vilket det inte gjorde och det var hemska köer.

Nu står det inget om fast track på mitt boardingkort. Har dock för mig att jag läst hört att det ska funka för SAS nu. Är det så?
 

011430121

Medlem
Hur är det med fast track på BER för SAS (plus/ebg+). Senaste två gångerna jag flög från BER (hösten 2021) stod det på boardingkortet att fast track ingick, vilket det inte gjorde och det var hemska köer.

Nu står det inget om fast track på mitt boardingkort. Har dock för mig att jag läst hört att det ska funka för SAS nu. Är det så?
N är det Fast Track på BER med SAS, om du har det på bordningkortet.
 

Kris

Medlem
Återstår att se då, flyger GO och är EBG. Som sagt står det inget om fast track nu (vilket det gjorde när det garanterat inte ingick). :)
Var dock obs på att fast track inte alltid är fast... Vid ett par av mina tidigare turer i år har kön till FastTrack varit lång. Så med färre 'spår' öppna har det uppskattningsvis tagit längre tid än SlowTrack. Säkerhetskontrollerna på sidan (1 och 5) kan _ibland_ vara nyckeln till framgång.

God tur till Berlin!
 

palmen

Moderator
Hur tar jag mig snabbast/smidigast från flygplatsen till Hilton en lördag eftermiddag, samt åt andra hållet en tisdag förmiddag?
Lokaltrafiken skulle jag valt, kanske inte snabbaste eller bekvämaste men definitivt billigt och följer tidsplanen. Taxi går snabbare, men väldigt mycket dyrare och besparingen i tid blir minuter, inte timmar.

En snabb googling säger att S45+U6 tar 45 minuter just nu och köra bil tar 37 minuter. Med detta alternativ kan du ju ta ett depåstopp längs med vägen på Muted Horn :cool:
 

Kris

Medlem
Hur tar jag mig snabbast/smidigast från flygplatsen till Hilton en lördag eftermiddag, samt åt andra hållet en tisdag förmiddag?
Om du lyckas tajma FEX-tåget hade jag spetsat in mig på FEX til Ostkreuz och sen S-bahn (ringbahn) till Friedrichstraße sedan gång. Allt för det modesta priset av EUR3,8 alt. 3,45 för storkonsumenten som köper 4-pack biljetter.
 
Toppen