Senaste nytt

Erfarenheter av Berlin Brandenburg Airport

Priority funkar på Mövenpicks ställe på Brandenburg. 23 euro per person för dig och gäst om du har det på ditt kort. Tycker det funkade klockrent när jag besökte stället för nån vecka sedan. Stort urval och kosingen räckte långt :)
Befinner mig i Berlin och ska åka hem idag. Visserligen hittar man info om Mövenpick på PP hemsida, men inte när jag är inloggad. Jag är medlem via Amex Platinum. Ringde PP kundtjänst och frågade varför. Då visade det sig att Amex bara har köpt loungetillgång, inte loungealternativ. Det förklarar ju varför man inte ser Mövenpick via Amex experiences eller inloggad på PPs hemsida (eller i appen). Om ditt medlemskap också är tecknat via Amex är risken stor att du får betala i efterhand. Du kanske ser besöket i PP'medlemssidor nu?

Edit: ska prova Lufthansaloungen med Amex Platinum istället. Ska troligen bara fungera med LH-group flight (har SAS) men provar lyckan ändå :)
 
Last edited:
Kan meddela att Amex Platinum i kombination med SAS Go inte fungerade i Lufthansaloungen. Trots påslagen charm och nästan tom lounge gick inte tysk noggrannhet att rubba. o_O
 

JacobGBG

Medlem
Jag tycker det är ganska uselt faktiskt att en del resenärer med Amex Platinum och Priority Pass utesluts helt från lounge på den flygplatsen.

Kan vara ett resultat av att den fortfarande är rätt ny och ytterst få program har varit angelägna att expandera sina utbud under pandemin. Ge det något år av ökande resande...
 
Toppen