Är det av någon speciell anledning bussarna mellan T4 och den övriga delen av flygplatsen är ute och cirklar? Eller brukar det ta så lång tid?
För övrigt kan man ju inte annat än säga att flygbolagen verkligen tar i när det kommer till blocktid kontra flygtid på denna sträcka. Flygtid 46 minuter, blocktid 85 minuter! Men det är så klart i både Amsterdam och London kan man ju få sig en sightseeing tur på diverse taxibanor...
Angående seatingen Är det där inte samma som Air Canada ch även Air New Zeeland? Känns verkligen udda och man ligger packade som sillar på rad i kabinen har jag för mig
Åkte AC i vintras från LHR til YVR och då var det 1-2-1 som gällde, jag satt vid fönstret och då var det inte staggered seats som på SAS utan fönstersätena var lite snett ut mot fönstret. Jag gillade det förutom vid start och landning då det kändes lite ovant att åka på sneddenDet verkade som att det är något vägarbete så de får köra längs med perimetern och sen bli guidade av någon ops-bil. Vår bussförare höll på att köra ut på taxiväg utan vägledning, och fick sen backa, därav de fina bilderna på Concorden. Men det är långt att köra och ibland får de vänta på guidebilen.
Ja, flygtiden är superkort men tyvärr vanligt att man blir sittande länge på både AMS och LHR så förstår dem.
Det kanske det är, jag har bara åkt AC in C en gång och då hade jag inget att anmärka på. Men ja, det är en märklig grej. Har hostande irriterande nederländsk familj-snubben typ två decimeter från mitt huvud. Ingen recline på stolarna som är vettig heller. När man ska sova får man ställa sig och konvertera stolen.
Åkte AC i vintras från LHR til YVR och då var det 1-2-1 som gällde, jag satt vid fönstret och då var det inte staggered seats som på SAS utan fönstersätena var lite snett ut mot fönstret. Jag gillade det förutom vid start och landning då det kändes lite ovant att åka på snedden