Senaste nytt

En tur till Florida (eller hur man undviker inrikes i USA) [semi live efter bästa Wi-Fi-förmåga]

Hachans

Medlem
Nu blev man nyfiken

Mannen i familjen var högljudd och oförskämd i immigrationen (och dessutom uppehöll och aktivt hindrade folk från att passera familjen på gångvägen på väg till immigrationen trots att familjen rörde sig väldigt långsamt) vilket gjorde att hela familjen fick lära sig vad secondary inspection är.

Jag fick en dålig känsla när vi gick av och såg till att komma till köfållorna före dem. Vi blev framkallade samtidigt till olika diskar och de blev inledda till rummet med secondary när jag var på väg ut.

Ingen aning om vad som triggade det hela egentligen men jag hade ju irriterat mig på dem sen Amsterdam.
 

Hachans

Medlem
Tack för trevlig rapport! Håller med om att säteskonfigen är konstig, hade samma på Air Canada när det var den gamla kabinen. Verkar som att virgin håller på att uppdatera sin upper class om man ska tro deras hemsida och den ser riktigt trevlig ut https://flywith.virginatlantic.com/eu/en/upper-class-cabin-and-seats.html

Ja, det verkar lovande! Kommer definitivt åka dem igen ifall det är smidigt men inte åka omvägar för att pricka in dem,
 

Hachans

Medlem
Sådär! Nu är det dags för hemresa. Efter att ha genomlidit både jobbåtagande och Disney’s köer (okej, jag älskar Disney så det gjorde inte så mycket med köerna där, och Galaxy’s edge är bara så nice) är det dags att ta sig hem.

Resvägen hem är betydligt enklare än vägen hit. MCO-JFK-ARN i Delta First och Delta One. Onekligen supersmidigt med Deltas säsongslinje, hoppas den återkommer nästa år.

Hur som helst. MCO är lite kaosig. Sky Priority-kön är inte så lång men otroligt långsam. Sambon som reser på en basic biljett behövde få passet scannat och ställde sig i långa eco-kön, medan jag stod i priokön. Sa till henne att jag väntar på henne när hon kommer ut. Det gjorde jag förvisso, i samma kö som hon precis gått igenom. Sky Priority rörde sig öht inte alls. Så bytte till vanliga kön. I vanliga fall brukar ju köer röra på sig efter att jag bytte. Men inte i det här fallet. Kvinnan bakom mig i kön stod fortfarande kvar när jag gått igenom vanliga kön istället.

Sen var det säkerhetskontroll. Glöm allt vad prio heter. Det finns inte. Vanliga kön och som vanligt är det som att halva kön aldrig flugit förr.

Min marginal för att hänga i loungen försvann helt, och det var bara att gå på toa och gå till gate som gällde. Tur vi var i god tid.

Nu är jag bordad på 1A mot JFK iaf. Får se om vi kommer iväg, redan försenade!

Fick för övrigt välja mat sist av alla i First. Trots status i Skyteam. Så nu blir det burgare vare sig jag vill det eller ej!
 

Hachans

Medlem
I Delta First är alla djuren jämlika. Några är bara lite mer jämlika ;)

Erbjuder Delta förbokning av mat på inrikessträckorna?

Ja, paret bakom hade förbokat. Jag vill minnas jag läst att jag kunde det men bara en viss tidpunkt innan så jag glömde bort det.

Haha, priobordning fungerade bra. Men säkerhetskontroll och checkin är ju ett skämt.
 

Hachans

Medlem
Tid för mycket häng på JFK. Först till loungen.

IMG_3456.jpeg


Nej där orkar vi inte stå i kö till. Det fanns en priokö för Delta One men eftersom bara jag reser i One och måste förlita mig på min status för att gästa in kunde vi inte gå där.

Nåväl, sökandet efter mat går hit. Stället utlovar Tortas och Burritos.

IMG_3457.jpeg


Besvikelsen stor när tortas inte ens fanns på menyn. Lite vilseledande kan jag tycka så det är ställe nummer två som hamnar på shitlist idag.

Slutade med att vi handlade på Shake Shack. Som levererade förväntade produkter.

Terminal 4 är annars en trevlig bekantskap sedan uppfräschningen. Den nya delen har massor av toaletter och är en självklar destination om man behöver vara ifred en stund.

Nu väntan i en tom gate. Vi har redan gått loss på Legobutiken och Kate Spade. Nu ryktas det om bokhandeln. Priserna är inte hutlösa utan som på stan.
 
Toppen