Senaste nytt

En tur till Florida (eller hur man undviker inrikes i USA) [semi live efter bästa Wi-Fi-förmåga]

Mr Basic

Medlem
Trevligt med en rapport om ”framtiden”, tackar. :)
Har du ngn erfarenhet av KLM/AF/Virgin premium eco-produkt?

Om jag minns rätt så kör AC med reverse herringbone (1-2-1), bra för privacy men inte optimalt om man vill prata med sin resekamrat vid t ex middagen.
 

Hachans

Medlem
Trevligt med en rapport om ”framtiden”, tackar. :)
Har du ngn erfarenhet av KLM/AF/Virgin premium eco-produkt?

Om jag minns rätt så kör AC med reverse herringbone (1-2-1), bra för privacy men inte optimalt om man vill prata med sin resekamrat vid t ex middagen.

KLM har ju inte haft sin premiumeko så länge så den har jag inte hunnit prova. Detta är min första tur med Virgin så får passa där med. AFs har jag flugit ett par gånger. Den får rätt mycket skit, och är väl inte världens flottaste. Men jag som är lång uppskattar den för stolen glider i sitt lilla skal och man får aldrig grannen i knät. Lite mer space i sidled vilket folk med breda axlar uppskattar. Rekommenderar om man behöver utrymmet för att flyga komfortabelt, men om man sitter skönt i vanliga eco är det nog inte värt det.
 

Hachans

Medlem
191cm och drygt 0,1 ton så eco long haul är över för min del. :)

Jag spelar i samma härad. Min sambo har kallat mig för snobb för jag vill undvika flyga ekonomi. Sen såg hon mig i mittensäte när vi blev ombokade till AA en gång. Och sa att nu förstår hon precis varför och om jag vill flyga premium eko och business på långresor.

Hon sa jag såg patetisk ut där inklämd.
 

Hachans

Medlem
Efter lite vila så och snacksprovning så kan jag säga att snacksurvalet inte är särskilt kul. Det är väldigt mycket poppad majs (som inte är popcorn) och hälsosam choklad. Hade hellre sett lite klassiska chips och mjölkchoklad typ.

De har också en väldig random andra måltidsservice där man kan välja när man vill äta. Sitter man längst fram är denna störig.

Eftersom det var väldigt oklart hur den fungerade ringde jag på klockan. Och väntade. Och väntade. Och väntade. Personalen gick förbi och ignorerade helt. Efter närmare en kvart reser jag på mig och frågar i galley (min stol är ju redan i galley i princip då jag kan sticka ut fötterna genom gardinen) om jag kan beställa mat. Får ett förvånansvärt surt svar om att de kommer till mig i sätet när det är min tur, och att min snubbe arbetar bakifrån. Det konstiga är att folk som fått mat sitter väldigt spridda och de har ingen metod för detta. Jaja, en riktigt surgubbe i en annars trevlig besättning.
 

Thornado

Medlem
Virgin Club är en fantastisk lounge motsvarande Polaris. Bordsservering, gigantisk bar och goda drinkar. Öppen om man flyger C i Skyteam eller har status i Virgins program.

Är det som i Polaris att det är C på longhaul som gäller för access, eller har man även tillgång om man flyger KLM/AF C inom Europa (eller kanske SAS Plus i framtiden)? Eller löser det sig relativt enkelt genom att det är olika terminaler så att det för det mesta inte blir en fråga?
 

Hachans

Medlem
Är det som i Polaris att det är C på longhaul som gäller för access, eller har man även tillgång om man flyger KLM/AF C inom Europa (eller kanske SAS Plus i framtiden)? Eller löser det sig relativt enkelt genom att det är olika terminaler så att det för det mesta inte blir en fråga?

Jag är lite osäker på om man får tillgång om man flyger C inom Europa på AF/KLM. Man är ju i fel terminal då eftersom de flyger från T4. Och det är nog därifrån SAS flyger i framtiden. Men man kan ju tänka sig ett scenario där man kommer med Delta eller Virgin och ska vidare hem till Sverige med lång väntan. Då kanske man vill chilla där en stund, men vet inte hur det funkar.

Tyvärr är ju loungen i T4 en kontraktslounge så vet inte hur det kommer lösa sig med SAS.
 

Hachans

Medlem
Immigrationen gick bra, det hände en grej med den irriterande familjen men jag vill inte vara skadeglad för då händer det mig nästa gång.

Inga köer alls i Orlando och väskorna kom snabbt, hyrbilen uppgraderades från tråk-Nissan till Cadillac och jag körde bara fel en gång på vägen till mitt hotell.

Men, för att uppsummera då. Det var väl en ganska trevlig bekantskap, Virgin. Men jag gillar verkligen inte säteslayouten. Med en annan - typ vilken som - så hade det blivit tusen gånger bättre. Jag förstår inte vad de vill åstadkomma med placeringen. Om någon har tankar så berätta gärna. Den mesta av personalen var trevlig men inte alla. Och om ni ska åka så undvik sätena längst fram, framförallt 1G och de längst bak. Det är ett jäkla skrammel från främre galley och ett himla pratandes i baren där bak.

Nu börjar en veckas jobb för mig innan det bär hemåt med Delta, då kanske jag rapporterar lite om det igen.

Tack ni som följde!
 
Toppen