Senaste nytt

En tur till Florida (eller hur man undviker inrikes i USA) [semi live efter bästa Wi-Fi-förmåga]

Det blir lite paus på rapporteringen då transferbussen tar långa vägen till terminal 3 från terminal 4! Och behöver visst byta på terminal 2z

Men jag har tid. Och när man får komma nära denna är det helt okej.

IMG_3291.jpeg

Okej, det är officiellt. Körningen med terminal bussen tog längre tid än flygningen mellan Amsterdam. Men man fick se massor med roliga plan på vägen. Jag hade gott om tid men vissa andra började bli svettiga.

Virgin Club är en fantastisk lounge motsvarande Polaris. Bordsservering, gigantisk bar och goda drinkar. Öppen om man flyger C i Skyteam eller har status i Virgins program.

IMG_3298.jpeg

Don’t mind if I do!
IMG_3297.jpeg

IMG_3296.jpeg

Bonusbild. Liveryn är snygg i solen!

IMG_3293.jpeg

Vi har nu bordat planet. Virgin har en skitkonstig konfig med 1-1-1 i business där alla stolar är vända mot gången. Inte privat för fem öre, och min utsikt i kabinen är dörr R2.

Stolen i sig är ganska bekväm att sitta i, men fotstödet är på tok för kort så att använda det när man sitter är helt uteslutet om man är över 185. Får se hur det funkar i liggande läge.

När jag var i loungen upptäckte jag dessutom att jag blivit flyttad från mitt förvalda säte 1A till 1G vilket ju är i mitten. Trasigt säte. Döm om min förvåning när det visar sig att det sitter någon där. Inget fel på sätet alls. De bara tyckte jag skulle sitta på 1G av någon anledning.

Lite lök på laxen är att jag lyckats hamna bakom en holländsk familj hela vägen sen Amsterdam som alltid lyckas vara i vägen på ett eller annat sätt, började redan i passkontrollen. Självklart hamnade de bakom mig, framför mig och sidan om mig på flyget. Skrikande barn och bullriga vuxna är min favorit.

Jaja, nu blir det att njuta av predeparture drink i form av ljummen champagne tills vi lyfter.

Bilder kommer när jag har bättre anslutning!

Är det av någon speciell anledning bussarna mellan T4 och den övriga delen av flygplatsen är ute och cirklar? Eller brukar det ta så lång tid?

För övrigt kan man ju inte annat än säga att flygbolagen verkligen tar i när det kommer till blocktid kontra flygtid på denna sträcka. Flygtid 46 minuter, blocktid 85 minuter! Men det är så klart i både Amsterdam och London kan man ju få sig en sightseeing tur på diverse taxibanor...

Angående seatingen Är det där inte samma som Air Canada ch även Air New Zeeland? Känns verkligen udda och man ligger packade som sillar på rad i kabinen har jag för mig

Är det av någon speciell anledning bussarna mellan T4 och den övriga delen av flygplatsen är ute och cirklar? Eller brukar det ta så lång tid?

För övrigt kan man ju inte annat än säga att flygbolagen verkligen tar i när det kommer till blocktid kontra flygtid på denna sträcka. Flygtid 46 minuter, blocktid 85 minuter! Men det är så klart i både Amsterdam och London kan man ju få sig en sightseeing tur på diverse taxibanor...

Angående seatingen Är det där inte samma som Air Canada ch även Air New Zeeland? Känns verkligen udda och man ligger packade som sillar på rad i kabinen har jag för mig

Det verkade som att det är något vägarbete så de får köra längs med perimetern och sen bli guidade av någon ops-bil. Vår bussförare höll på att köra ut på taxiväg utan vägledning, och fick sen backa, därav de fina bilderna på Concorden. Men det är långt att köra och ibland får de vänta på guidebilen.

Ja, flygtiden är superkort men tyvärr vanligt att man blir sittande länge på både AMS och LHR så förstår dem.

Det kanske det är, jag har bara åkt AC in C en gång och då hade jag inget att anmärka på. Men ja, det är en märklig grej. Har hostande irriterande nederländsk familj-snubben typ två decimeter från mitt huvud. Ingen recline på stolarna som är vettig heller. När man ska sova får man ställa sig och konvertera stolen.

Min mocktail är levererad. Mycket god. Det fanns chips med men de råkade försvinna innan bilden togs.

Håller mig till mocktails idag dels pga bilkörning efter landning dels för att jag upptäckt att jag blir bakis snabbt ombord. Tyvärr.

Wi-Fi verkar funka också, men kostar pengar.

IMG_3307.jpeg

Det verkade som att det är något vägarbete så de får köra längs med perimetern och sen bli guidade av någon ops-bil. Vår bussförare höll på att köra ut på taxiväg utan vägledning, och fick sen backa, därav de fina bilderna på Concorden. Men det är långt att köra och ibland får de vänta på guidebilen.

Ja, flygtiden är superkort men tyvärr vanligt att man blir sittande länge på både AMS och LHR så förstår dem.

Det kanske det är, jag har bara åkt AC in C en gång och då hade jag inget att anmärka på. Men ja, det är en märklig grej. Har hostande irriterande nederländsk familj-snubben typ två decimeter från mitt huvud. Ingen recline på stolarna som är vettig heller. När man ska sova får man ställa sig och konvertera stolen.
Åkte AC i vintras från LHR til YVR och då var det 1-2-1 som gällde, jag satt vid fönstret och då var det inte staggered seats som på SAS utan fönstersätena var lite snett ut mot fönstret. Jag gillade det förutom vid start och landning då det kändes lite ovant att åka på snedden

Åkte AC i vintras från LHR til YVR och då var det 1-2-1 som gällde, jag satt vid fönstret och då var det inte staggered seats som på SAS utan fönstersätena var lite snett ut mot fönstret. Jag gillade det förutom vid start och landning då det kändes lite ovant att åka på snedden

Ja, det var en knepig känsla. Någon gång vill jag åka BA och åka baklänges.

Dags för omdöme av sängen. Solen fälla ihop och blir en säng. Liggkomforten är okej och man får en mattress topper. Täcket är som billigaste på Ikea som någon glömt sätta påslakan på.

Mina fötter tar emot fotstödet så det är lite kort. Och man riskerar tåflirta med grannen om man inte är försiktig.

Toppen