Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

Tycker intjäningstabellen hos TAP Victoria Miles ser relativt bra ut. Visserligen krävs det 70k miles för guld men man tjänar även statusmiles på Emirates och deras guldbonus ligger på 50%.

Jag är mest förtjust i FastTrack på ARN så det har styrt mig mot EB. Finns det några andra FF-program som erbjuder detta där? Vet att tex. A3 och TK inte gör det.
I teorin är det bara SAS EBG/EBD som får tillgång, men i praktiken funkar det även med andra guldkort. Har aldrig blivit nekad med TK kort då personalen sällan har koll på vad som gäller. Men i övrigt använder jag nästan alltid södra securtyn som är smidigare då man slipper gå så långa avstånd.

...å andra sidan kan man väl vara utan loungen i T4?

Det beror på hur ofta man flyger inrikes, med OK men inte jättetighta byten utrikes->inrikes är det rätt ställe att vänta på sin avgång på. Med soppa och stuff så har de ju faktiskt bättrat på den ordentligt i år, helt OK om man inte är där i rusningstrafik.

I FlyerTalk tråden har det varit lite till och från, vissa har inte fått svar alls medan andra har fått sin matchning godkänd efter 3 månader. Så rent teoretiskt bör det fortfarande gå att statusmatcha.

Hej.

Jag pratade med turkish representanter förra veckan. Dom matchade enligt utsago fortfarande.

Eftersom jag flyger från Arlanda i stort sett varje vecka, både in- och utrikes är EB det bästa alternativet för mig. Trots att jag inte är något direkt SAS-fan. Det spelar ingen roll hur mycket jag vänder och vrider på det. FastTrack är det avgörande.

Tills de ändrar intjäningstabellen för andra bolag så verkar det bästa för oss som har annan flygplats än ARN som hemma bas i Sverige att flyga med andra än SAS på utrikes men kreditera EB... :)

Toppen