Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

Det ska bli intressant att se om SAS ändrar intjäningen till partnerbolag, vilket jag nästan förmodar. Dock är jag tveksam till att de kommer att gå med på deras flat mileage rates, så jag kan tänka mig att man fortsatt kommer kunna tjäna poäng baserat på distans. Exempelvis Turkish som har 150% som högsta intjäning hos partners, så förmodar jag att SAS PLUS även i framtiden kommer att ge så många poäng vilket kan löna sig på längre rutter.

Det ska bli intressant att se om SAS ändrar intjäningen till partnerbolag, vilket jag nästan förmodar. Dock är jag tveksam till att de kommer att gå med på deras flat mileage rates, så jag kan tänka mig att man fortsatt kommer kunna tjäna poäng baserat på distans. Exempelvis Turkish som har 150% som högsta intjäning hos partners, så förmodar jag att SAS PLUS även i framtiden kommer att ge så många poäng vilket kan löna sig på längre rutter.

Det är ju dom bolagen som köper poängen av SAS så det blir intressant vad dom väljer också, dom kanske vill köpa lika många poäng av SAS också i fortsättningen för att driva bokningar till sitt bolag, vad gör SAS då?

Fasttrack får ju användas om man åker på plusbiljett vilket kanske många gör här och då spelar ju ingen roll vad man krediterar till?

När det finns behov av Plus ja. Dock finns det roligare saker att göra för pengar än att åka SAS Plus. Dessutom drar kostnaderna iväg över tiden.

Last edited:
Jag skaffade EBG av en enda anledning, Fast Track för *A. Jag var ju redan *G, men var inte garanterad Fast Track, så visst kan man komma fram till att satsa på EB fastän man har bra förutsättningar.

Samma orsak gör att jag håller ett EBG igång trots att jag är SEN. Jag har motionerat hos LH Group för att de ska göra nåt åt fasttrack på T5 - men dom verkar inte så intresserade.

Samma orsak gör att jag håller ett EBG igång trots att jag är SEN. Jag har motionerat hos LH Group för att de ska göra nåt åt fasttrack på T5 - men dom verkar inte så intresserade.
Tycker snarare det är fult av SAS att inte erbjuda Fasttrack till Star Alliance Gold, när i stort sett alla andra flygbolag i alliansen erbjuder det.

Toppen