Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

Fantasktiskt!

Jag skulle precis avboka 2st 10k points MR i Mars som bokades i September. Men jag tänkte att det kanske fanns en chans, så varför stressa!
Ska bli spännande och se hur det går :)

Finns det någon officiellt underlag man kan hänvisa till för att söka det poängen som lovades vid bokning? (innan 1/12)

Hej Henrik

Tack för ditt email.
Om resorna är bokade innan den 1 december 2014 kan man efter att resan är genomförd och registrerad på ert EuroBonus konto ansöka om att få poäng enligt tidigare regler. Återkom till oss efter att resorna är genomförda och registrerade.

Fick nyss det här svaret

Hej Homer,

Om resan är bokade innan den 27 November 2014 kan man efter att resan är genomförd och registrerad på ert EuroBonus konto ansöka om att få poäng enligt tidigare regler.

Hjälp oss att bli bättre! Klicka på bifogad länk och besvara några enkla frågor om hur du upplevde din e-postkontakt med oss. Tack för att du vill hjälpa oss att ytterligare förbättra vår service.

Står även i ett mailutskick som gick ut idag. Det kommer ju inte minska antalet resenärer som vill ha ersättning. Men känns ju i alla fall som SAS tagit kritiken/oron på allvar. Bra jobbat! Dock är det datum som kommuniceras 27 november.

Som det ser ut idag är det bättre att kreditera till United MileagePlus efter nyår. 100% på SAS Economy till UAMP, bättre än vad SAS själva ger till EB. Efter 1 mars 2015 är det fortfarande samma intjäningsregler för statuspoäng. Med reservation för förändringar.
image.jpg image.jpg image.jpg
Jag kommer nog att satsa på United Mileage Plus som program i Star Alliance, samt British Airways Executive Club som huvudprogram!
Intjäningstabellen hos andra bonusprogram kommer sannolikt också ändras men än så länge är United Mileage Plus eller Avianca/TACA LifeMiles är nog ett bra val om man vill samla och använda poäng.

Toppen