Agö
Medlem
Ja, jag menar det. Varför ens fundera på SAS och Eurobonus om man har sådana förutsättningar?Om du har de pengarna att röra dig med för flygresor och prioriterar upplevelsen, har SAS någonsin varit ett alternativ?!
Ja, jag menar det. Varför ens fundera på SAS och Eurobonus om man har sådana förutsättningar?Om du har de pengarna att röra dig med för flygresor och prioriterar upplevelsen, har SAS någonsin varit ett alternativ?!
Jag utgår dock ifrån att man får FT på ARN om man åker LH F...! Men ja, för oss som flyger ofta är FT nästan ett måste, skulle inte palla med resandet annars.Jag skaffade EBG av en enda anledning, Fast Track för *A. Jag var ju redan *G, men var inte garanterad Fast Track, så visst kan man komma fram till att satsa på EB fastän man har bra förutsättningar.
Intjäningstabellen hos andra bonusprogram kommer sannolikt också ändras men än så länge är United Mileage Plus eller Avianca/TACA LifeMiles är nog ett bra val om man vill samla och använda poäng.Om jag ska kreditera till annat program är frågan vilka ger mycket poäng för "EU3". Var lönar det sig att flyga långt? M&M har ju fasta tabeller. Vilka program ger mer poäng/Miles? Är det någon som brukar använda status på ett program o kreditera till annat? Hur problematiskt upplever ni det?
Jag förstår att det inte finns ett enkelt svar, men jag menar fortfarande inte att jag ska flyga med ett bolag (SAS) och kreditera till annat bolag. Visst jag kan göra det, men om jag ska byta bonusprogram så kan jag ju lika gärna åka med ett annat bolag om inte helt så kanske delvis. United kommer ju ändra regler från mars 2015 till spend som jag förstår det? Mitt resmönster är Spanien och USA. Visst kan ngt annat land förekomma men det är inget jag kan förutspå. För utom Danmark då, där jag ser SAS som enda vettiga alternativ.Intjäningstabellen hos andra bonusprogram kommer sannolikt också ändras men än så länge är United Mileage Plus eller Avianca/TACA LifeMiles är nog ett bra val om man vill samla och använda poäng.