Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ju lysande Simon. Att fråga kostar inget och sedan få 25% plus på dina miles skadar aldrig. Fundera på om jag skall ändra lite och chansa på en upgrade mot miles till F DXB-ARN den 25e. BC mini träff på EK157 ;)

Är ju lysande Simon. Att fråga kostar inget och sedan få 25% plus på dina miles skadar aldrig. Fundera på om jag skall ändra lite och chansa på en upgrade mot miles till F DXB-ARN den 25e. BC mini träff på EK157 ;)

Reser 26 Jan på EK157 så du vet, vore grymt kul om vi lyckas med det! Annars är de väl miní BC-träff i Dubai :)

Hmmm. Aja,, 25e till 26e är ju lätt att lösa. Var 100 på att jag skulle hämta upp er den 24e. Det fixar sig, kör på PM med boendet.

Har ni som provat EK från ARN (eller passerat förbi och kastat ett nyfiket öga) noterat hur beläggningen har varit på flygningen till DXB?

Sedan undrar jag om man har satsat på flera check-in diskar? Som jag förstår bör det finnas åtminstone en för first/business, en för OLCI och så klart economy.

Ska prova dem i oktober och vid val av sittplats såg det ut som ganska hög beläggning i economy - men EK kanske blockerar många platser innan avresedagen av olika anledningar?

Har ni som provat EK från ARN (eller passerat förbi och kastat ett nyfiket öga) noterat hur beläggningen har varit på flygningen till DXB?

Sedan undrar jag om man har satsat på flera check-in diskar? Som jag förstår bör det finnas åtminstone en för first/business, en för OLCI och så klart economy.

Ska prova dem i oktober och vid val av sittplats såg det ut som ganska hög beläggning i economy - men EK kanske blockerar många platser innan avresedagen av olika anledningar?

Beläggningen har jag inte uppfattning om men jag vet att det finns separata incheckningsdiskar för First/Platinum, Business/Gold och ekonomi (2-3 st diskar).

Jag flög med dem i mitten på sept och planet var mindre än halvfullt i båda riktiningar. Ut var vi 2 pax i F ca 20 i C och runt hälften i economy, hem var vi 3 i F, runt 15 i C, och drygt hälften i economy. Vet inte om de blockar platser dock....

Det finns 1 incheckdisk för first , 2st för business och sen tror jag det var 3 för economy. Var hur lugn incheckning som helst...men rätt öde flight också !

Jag träffade en flygvärdinna från Emirates på Arlanda igår. Frågade henne "...was First full today?".

Hon log och svarade "I wish" och berättade att planen inte är i närheten av fulla.

Tack för svar!

Kanske svårt att sia om så här nära inpå uppstarten men kan konkurrensen från Qatar vara för tuff iom att de är mer etablerade? Och sannolikt blir ännu mer konkurrenskraftiga då man kliver in i oneworld nu till månadsskiftet?

Alternativt att efterfrågan till att transferera via Arabien inte är tillräckligt stor?

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen