Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glöm inte att det är lågsäsong nu.

Kollade uppgradering till F i december då jag ska åka (mest för skojs skull), den 21/12 finns det bara 2 platser kvar ARN-DXB-KUL.

Cash upgrade kostar ca 9000kr one way. Värt det?

Glöm inte att det är lågsäsong nu.

Kollade uppgradering till F i december då jag ska åka (mest för skojs skull), den 21/12 finns det bara 2 platser kvar ARN-DXB-KUL.

Cash upgrade kostar ca 9000kr one way. Värt det?

Låter ganska dyrt....

När jag bokade min F resa till Auckland så var skillnaden mellan C och F oneway 5000SEK eller 10 000SEK T/R. De kanske går att få de billigare på flygplatsen om du ber om upgrade där.....

Flög med Emirates ToR DXB-ARN nu i September.

Flighten upp den 21:a var ganska tom, men kollegan som flög dagen efter sa att det var fullt/överbokat så han fick en op-up till BC.

Flighten tillbaka från Stockholm den 28:e var även den överbokad och blev uppgraderad till BC själv, som Skywards Silver.

Verkar inte gå så dåligt för Emirates på nya linjen med andra ord :) Såg även att det var några passagerare i First Class.

Ja med dagliga flighter så går ju inte alla fulla, kanske når man iaf payback totalt sett. Dock ger detta en sak som affärsresenärer älskar (och behöver) - flexibilitet!

Bokade den 31 juli en F-biljett med Emirates med avresa den 1 december. Routen är Stockholm-Dubai-Hongkong-Bangkok-Dubai-Stockholm, med stop på samtliga ställen. Gäller ju att maxa limoservicen! Blev lite oroad när jag läste denna tråd om den eventuella risken för att Emirates skulle börja köra enbart två klasser på sitt plan, men med de senaste i läggen känns det klart bättre!

Hej Mindek!

Jag åkte även med denna flight hem till ARN. EK0157
Var det endast jag? Eller var det katastrof på T5 när bagaget skulle på bandet? Vilka tar hand om EK bagage på ARN?

Fick vänta 55 minuter på min väska vilket jag tycker är allt annat än okej!
Första gången jag åkte med EK och tyckte det var fantastiskt. Blev tyvärr väldigt besviken hemma på T5 men det kanske inte EK har med att göra?

Vilken tur du hade som blev uppgraderad till C klass. Även jag är skywards silver men fick sitta på rad 24..

Bagagehanteringen på Arlanda har nog inte EK så mkt att göra med, är väl samma för alla bolag? Fick vänta 20-30 min tror jag...

Har flygit 14 resor med EK som Skywards silver och blivit uppgraderad 4 ggr. Är rätt vanligt att de överbokar planen tydligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen