Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bagagehanteringen på Arlanda har nog inte EK så mkt att göra med, är väl samma för alla bolag? Fick vänta 20-30 min tror jag...

Har flygit 14 resor med EK som Skywards silver och blivit uppgraderad 4 ggr. Är rätt vanligt att de överbokar planen tydligen.

Alla har väl inte samma bagagehantering?

Har du Skywards silver via intjänande eller har fått statusmatch?

Gillas verkligen dom kör hårt med uppgraderingar ! :)

Tror knappast EK har egen personal på ARN för bagagehantering utav en flight om dagen, men har ingen insikt i detta... brukar undvika att flyga med incheckat bagage och det är ytterst sällan nåt problem att ta med 10-15 kg som handbagage (de väger nästan aldrig väskan) plus datorväska.

Har Skywards silver via Emirates NBD Skywards Infinity kort, men även miles så det räcker. Tänkte fixa guldkort nu i oktober, får se om det gör någon skillnad :)

Tror knappast EK har egen personal på ARN för bagagehantering utav en flight om dagen, men har ingen insikt i detta... brukar undvika att flyga med incheckat bagage och det är ytterst sällan nåt problem att ta med 10-15 kg som handbagage (de väger nästan aldrig väskan) plus datorväska.

Har Skywards silver via Emirates NBD Skywards Infinity kort, men även miles så det räcker. Tänkte fixa guldkort nu i oktober, får se om det gör någon skillnad :)

Man får alltså Skywards silver om man skaffar ett sånt kort. Vet inte om jag är helt blind men jag hittar inga villkor eller vad kortet kostar. Vad är årsavgiften?

Skywards Infinite Credit Card, Lifestyle Benefits Credit Cards, Skyward Miles UAE | Emirates NBD

Man får alltså Skywards silver om man skaffar ett sånt kort. Vet inte om jag är helt blind men jag hittar inga villkor eller vad kortet kostar. Vad är årsavgiften?

Skywards Infinite Credit Card, Lifestyle Benefits Credit Cards, Skyward Miles UAE | Emirates NBD

Japp, man får silver så länge man har kreditkortet.

2500 AED signup (inkl. första året och 25k miles), 1500 AED per år sen... behöver tjäna 100KUSD per år eller nåt. Dyrt förvisso men de miles man tjänar plus andra benefits gör att jag tycker det är värt det.

Annars kan du alltid statusmatcha ifall du har motsvarande status på ett annat flygbolag.

Jag har faktiskt försökt med det då jag har ROP silver och fick tipset från denna tråd. Jag skickade en förfrågan redan 21/9 men ville även i samma meddelande att de skulle rätta mitt namn på mitt skywardsmedlemskap. Fick meddelande om att de skickade vidare min fråga om matchning till rätt instans som snart skulle ge mig svar. Har dock inte hört något sedan dess. Jag skickade därför en ny förfrågan i går. Jag har bara en billig ekonomi resa bokad i november än så länge. Var väl därför intressant med ett alternativt sätt att få silverstatus direkt om de inte vill matcha.

Hur gjorde du när du fick din matchning?

Hur gjorde du när du fick din matchning?

Vet att min kompis som är EBG fick enbart skyward silver då med motivationen att han inte hade en bokning i premiumkabin. Dom har väl antagligen statusmatchat för mycket. Jag är EBS och fick skyward silver bara 4-6 dagar efter första mailet. Dock har jag en resa bokad i First med dom till Auckland tur o retur från Stockholm.....

Last edited:
Vet att min kompis som är EBG fick enbart skyward silver då med motivationen att han inte hade en bokning i premiumkabin. Dom har väl antagligen statusmatchat för mycket. Jag är EBS och fick skyward silver bara 4-6 dagar efter första mailet. Dock har jag en resa bokad i First med dom till Auckland tur o retur från Stockholm.....

Jag får väl se när jag får ett svar för det borde jag väl få ett svar i alla fall

Det är Aviator som sköter Emirates markservice på Arlanda (inkl incheckning). Dock finns förmodligen en station manager som är anställd direkt av Emirates som sätter riktlinjerna och ser till att allt fungerar och som kan följa upp problem både mot passagerarna och internt bakom kulisserna.

Lösning: boka en fullflex i C innan man statusmatchar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen