Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kollat lite snabbt på priserna med emirates. Jag tycker att de är lite dyra, tex hkg för 8300 och 26000 i c. Tror ni det kommer bli svårt för emirates att konkurrera med andra bolag?

Last edited:
Jag har kollat lite snabbt på priserna med emirates. Jag tycker att de är lite dyra, tex hkg för 8300 och 26000 i c. Tror ni det kommer bli svårt för emirates att konkurrera med andra bolag?

Nu har väl inte kampanjpriser kommit ut (restricted biljetter mm), men jag skulle säg att med dessa priser blir det direkt omöjligt på den linjen. Emirates är ett mycket bra bolag, men de är inte ensamma. Svensken är bland Europas mest priskänsliga, och företag lika så.

Direkt till Dubai är ju dock smidigheten helt överlägsen, och det är ett populärt resmål. Det är ju idag bara DY som flyger direkt....

Även till Oceanien har man en rejäl fördel med endast ett stopp. Konkurrensen där är väl endast Thai, Singapore Airlines, & Qatar om man vill ha maximalt ett stopp. Dessa konkurrenter är mycket bra, men jag tror det finns utrymme för ytterligare en aktör. Tycker att Emirates har bra priser i ekonomi till Oceanien också.

Jag är sedan innan tveksam till F på ARN (utom av egoistiska skäl).... Är bara att hoppas på att man kan göra det till en konkurrensfördel då man blir helt ensamma om att kunna erbjuda genomgående resor i F. Jag vet inte vilket företag som låter sina anställda resa i F, men kanske är det någon. För de riktiga finanspamparna är det kanske lika ekonomiskt med privatplan....

Jag är sedan innan tveksam till F på ARN (utom av egoistiska skäl).... Är bara att hoppas på att man kan göra det till en konkurrensfördel då man blir helt ensamma om att kunna erbjuda genomgående resor i F. Jag vet inte vilket företag som låter sina anställda resa i F, men kanske är det någon. För de riktiga finanspamparna är det kanske lika ekonomiskt med privatplan....

Jag tror också det blir väldigt svårt att få lönsamhet i F från Sverige. Men kul för oss som gillar sånt. :)

Privatjet är dock oerhört mycket dyrare än F..

Jag tror också det blir väldigt svårt att få lönsamhet i F från Sverige. Men kul för oss som gillar sånt. :)

Privatjet är dock oerhört mycket dyrare än F..

Jag tänkte mer att om man har så mycket flis att man åker betalt F på varje resa, då är man nog obekymrad även om det kostar x10. Sen har jag observerat folk med 50miljarder + ombord på SAS (flera gånger) så alla med pengar är inte heller intresserade av F.
Det blir lite bekymmersamt att sälja sju säten i F när inte ens de som kan köpa sig resan verkligen vill.

Om man sänker priserna till de nivåer som det kostar från t.e.x ATH kanske man har en möjlighet... Det är ju i paritet med vanlig C-klass (nästan iaf:p). Just nu känns det mer anpassat för oss entusiaster, som troligen inte har råd att testa varje vecka.... Om de går med i en allians så kanske;)

Det finns kanske en större marknad i andra riktningen? Asiatiska och Arabiska affärsman... Vet inte hur många sådana som åker till Stockholm, men kan tänka mig att de är mer intresserade.

Okej, jag tror också att emirates kan komma in och konkurrera. Men blev bara lite fundersam över priserna och så tänker mig när man presenterar en Ny linje vill man direkt locka med bra priser annars finns det kanske risk att "vanligt" folk glömmer emirates.

Jag flög med emirates från FRA till KUL för ca 4500 kr, själv tyckte jag det var ett kap:). Var hel nöjd med servicen och så, fick tom med flyga meden av deras nya 777. Får väl hålla tummarna att kampanjpriserna kommer. Finns det möjlighet att priserna i c kan komma att ligga kring finnair och TK till BKK? Eller hoppas jag för mycket nu;)?

Kan ARN erbjuda förstta klass service?

Last edited:
Nu har väl inte kampanjpriser kommit ut (restricted biljetter mm), men jag skulle säg att med dessa priser blir det direkt omöjligt på den linjen. Emirates är ett mycket bra bolag, men de är inte ensamma. Svensken är bland Europas mest priskänsliga, och företag lika så.

Direkt till Dubai är ju dock smidigheten helt överlägsen, och det är ett populärt resmål. Det är ju idag bara DY som flyger direkt....

Även till Oceanien har man en rejäl fördel med endast ett stopp. Konkurrensen där är väl endast Thai, Singapore Airlines, & Qatar om man vill ha maximalt ett stopp. Dessa konkurrenter är mycket bra, men jag tror det finns utrymme för ytterligare en aktör. Tycker att Emirates har bra priser i ekonomi till Oceanien också.

Finns ett fåtal svenskbaserade företag som låter sin VD flyga F. Dock är det knappast tillräckligt för att täcka upp behovet FRÅN Sverige. TILL Sverige kanske det däremot finns mer att ta av.

Privatjet ner till FRA och sedan LH F ut i världen har förekommit för vissa bankdirektioner när de skall besöka subsidaries tillsammans.

Det är väl som någon sagt innan att Emirates har brist på 2-klass 777 så därav att det blir F också till ARN.

För economy så tar EK väl runt 5000 SEK ToR CPH-DXB som standardpris om man bokar lite innan emedan QR kostar runt 3500-4000 SEK på en en mer eller mindre konstant promotion men då åker man på en mellanlandning i Doha om man nu är intresserad av just Dubai.

Man kan ju alltid hoppas på en F kampanj från ARN...hade vart trevligt ;) Skulle dock tro man byter till 2 klass flygplan när man har lämpliga flygplan tillgängliga?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen