Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt beror väl på ditt FFP, flygtider etc. Själv så håller jag mig till *A så inget gulfbolag är relevant för mig ännu.

Kan bara hålla med. Gulfbolagen missar min business pga avsaknad av allianstillhörighet. Qatar blir ett alternativ senare i år dock.

Precis den varianten är vad jag räknar med att få hem i höst. Vi hoppas nu QR har rätt när de säger oktober in i OW:

För Er som redan testat - är Emirates det självklara valet för en Asien/Oceanien-resa i såväl Y som C om man jämför med Qatar, Ethiad osv?

Är det någon tvekan om att man väljer Emirates för resa till Dubai i första hand i framtiden?

Jeg nok ville vælge Air New Zealand! Spændende airline, let at booke, de har også Economy Plus! Man kan rejse jorden rundt via London og L.A. og over Pacific og så hjem via Tokyo med SAS. Billetterne sælges på deres hjemmeside som er let at bruge!

För Er som redan testat - är Emirates det självklara valet för en Asien/Oceanien-resa i såväl Y som C om man jämför med Qatar, Ethiad osv?

Är det någon tvekan om att man väljer Emirates för resa till Dubai i första hand i framtiden?

Nu blir det fel att svara eftersom jag inte själv har åkt några av dessa bolag själva. Men den kollektive input jag har fått baserat på omdöme från andra är att:
Qatar är #1 och väldigt konsekventa i sin helhetsupplevelse
Ethiad är #2, mycket bra produkt i sin helhet
Emirates är #3, när det är bra, ja då är det "welt-klasse" men det är alldeles för ojämnt med hårdvaran och personalen. Det talas mycket om att det är svårt när man är så snabbväxande att få detaljerna att sitta.

Är det någon mer än jag som fått erbjudande i e-posten från Emirates idag? Det jag reagerade lite på var att de pratade om 4 Juli i ämnes-rubriken i brevet. Dessutom om man trycker på "Special Offers" på deras hemsida pratar de om dubbla poäng på alla resor från Stockholm innan 30 juni 2012. Är det bara jag som anar att den här linjen har varit planerade ganska länge utifrån detta? (Eller så har de bara slarvat lite extra mycket med texterna när de klippt och klistrat från gamla kampanjer)

Såg för övrigt att konkurrenten Emirates byter flygplan 6 gånger i veckan mot vad som tidigare sagts. Detta ska nu gälla:

Dubai – Stockholm Planned daily Boeing 777-300ER service from 04SEP13, has been replaced by 6 weekly 777-200LR and 1 weekly -300ER, until 26OCT13
EK157 DXB0715 – 1200ARN 77L x2
EK157 DXB0715 – 1200ARN 77W 2

EK158 ARN1355 – 2225DXB 77L x2
EK158 ARN1355 – 2225DXB 77W 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen