Nu har väl inte kampanjpriser kommit ut (restricted biljetter mm), men jag skulle säg att med dessa priser blir det direkt omöjligt på den linjen. Emirates är ett mycket bra bolag, men de är inte ensamma. Svensken är bland Europas mest priskänsliga, och företag lika så.
Direkt till Dubai är ju dock smidigheten helt överlägsen, och det är ett populärt resmål. Det är ju idag bara DY som flyger direkt....
Även till Oceanien har man en rejäl fördel med endast ett stopp. Konkurrensen där är väl endast Thai, Singapore Airlines, & Qatar om man vill ha maximalt ett stopp. Dessa konkurrenter är mycket bra, men jag tror det finns utrymme för ytterligare en aktör. Tycker att Emirates har bra priser i ekonomi till Oceanien också.
Jag är sedan innan tveksam till F på ARN (utom av egoistiska skäl).... Är bara att hoppas på att man kan göra det till en konkurrensfördel då man blir helt ensamma om att kunna erbjuda genomgående resor i F. Jag vet inte vilket företag som låter sina anställda resa i F, men kanske är det någon. För de riktiga finanspamparna är det kanske lika ekonomiskt med privatplan....